نسیم اقتصاد- هتل 5 ستاره پارسیان کوثر اصفهان طی روز جاری برای عرضه در بازار فرابورس معارفه شد تا اولین نماینده صنعت هتلداری پا به بازار سرمایه بگذارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، طبق اعلام مدیران این مجموعه هفته آینده 10 درصد سهام "گکوثر" به عنوان سومین شرکت جدید سال جاری در فرابورس عرضه اولیه شود.
این هتل 5 ستاره که از سال 1347 تاسیس و سال 1358 به بنیاد مستضعفان واگذار شده، 11 میلیارد تومان سرمایه ثبت شده دارد و برای سال مالی 96 به ازای هر سهم خود 1023 ریال سود پیش بینی کرده و طی عملکرد سه ماهه نخست امسال 36 درصد آن را پوشش داده است.
این در حالی است که سود هر سهم این هتل برای سال مالی 95 معادل 888 ریال بود.
طی این نشست خبری، محمدعلی ابوطالبی مدیرعامل مجموعه هتل بین المللی پارسیان کوثر اصفهان به ارایه گزارشی پیرامون عملکرد سه ماهه نخست سال مالی جاری ارایه کرد و گفت: درحالی سال گذشته فروش و سودآوری این هتل در سال گذشته با رشد 35 و 40 درصدی همراه بوده که برای سال جاری هم برنامه رشد 30 و 35 فروش و سودآوری مدنظر است.
وی از  افتتاح رستوران شبانه روزی  هتل خبر داد که می توان زمینه ساز آینده روشن این مجموعه را فراهم سازد.
این مقام مسئول با بیان اینکه در آینده نزدیک برای افزایش سرمایه بانک اقدامات قانونی لازم صورت می گیرد، گفت: این هتل با دارا بودن بالاترین ظرفیت اقامتی در استان اصفهان از درآمدی شناور برخوردار است و همجواری با رودخانه زاینده رود و کسب عنوان دومین هتل بین المللی 5 ستاره شهر اصفهان موجب استقبال گردشگران و مسافران داخلی و خارجی و همچنین تورهای بین المللی از این هتل شده است.
وی به شفافیت مالی این هتل طی 12 سال گذشته اشاره کرد و گفت: ارزیابی عملکرد هتل در سال گذشته نشان داد 35 درصد رشد فروش و 40 درصد افزایش سودآوری در مجموعه رخ داده است و  تلاش داریم به رشد 30 درصدی فروش و 35 درصدی سودآوری دست پیدا کنیم.
ابوطالبی در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون درآمدهای ارزی ناشی از حضور گردشگران خارجی و نسبت مهمانان داخلی به خارجی این هتل اظهار داشت: حدود 40 درصد مشتریان ما را گردشگران و مسافران خارجی تشکیل داده و 60 درصد مابقی مشتریان داخلی هستند و طبق نرخ گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، هزینه پذیرش و ارایه خدمات و اتاق به مشتریان داخلی و خارجی به صورت ریالی دریافت می شود و از این بابت ارزی در اختیار هتل قرار نمی گیرد. از این رو نوسانات ارزی تاثیری بر درآمدهای هتل ندارد.
وی تغییر در شرایط اقتصادی ناشی از افزایش و بهبود مناسبات و تعاملات خارجی ایران از سال 92 به بعد ناشی از فضای پسابرجام را نکته ای مثبت خواند و گفت: طی سه سال گذشته این شرایط موجب رشد ورود مسافران و گردشگران خارجی به داخل کشور شده که این امر می تواند تاثیر مثبتی بر این صنعت داشته باشد. بطوریکه اگر همین روند ادامه یابد، می توان انتظار داشت که با کمبود ظرفیت هتلداری در کشور نیز مواجه خواهیم بود و این امر بر لزوم سرمایه گذاری های بیشتر در این بخش تاکید می کند.
مدیرعامل هتل بین المللی 5 ستاره پارسیان کوثر اصفهان به روند مثبت توسعه صنعت هتلداری در دنیا اشاره کرد و گفت: رشد این صنعت طی سال 2005 تا 2016  سیری صعودی داشته و به 5 درصد رسیده، در حالیکه این میزان برای سایر صنایع حدود 4 درصد بوده است. از این رو پیش بینی ها بر این امر تاکید دارد که تا سال 2020 میلادی این صنعت به بزرگترین کارفرمای اقتصادی دنیا تبدیل خواهد شد. بطوریکه با توجه به ارزش افزوده بالای این صنعت در جهان، در کشورهای حوزه خلیج فارس که درآمدهای نفتی بالایی دارند، نیز کسب درآمدهای حاصل از گردشگری در اولویت قرار گرفته است.
وی پیرامون اجرای طرح های توسعه ای در ضلع غربی و شرقی این هتل و اثرات آن بر ظرفیت اتاق ها به خبرنگار ما گفت: طرح توسعه ضلع شرقی هتل در پایان سال 95 به اتمام رسیده و 31 باب اتاق به ظرفیت هتل اضافه شده است. همچنین کلوپ ورزشی نیز در سال گذشته به بهره برداری رسیده و در حال ارایه خدمات به مهمانان است که از این محل افزایش درآمدها و فروش هتل برای سال 96 شناسایی شده است.
ابوطالبی افزود: طرح ضلع غربی که شامل افزایش ظرفیت پارکینگ ها برای رسیدن به استانداردها جهت برگزاری مهمانی های بزرگ و مراسم است، در حال اجرا است.
 

لینک کوتاه
محمدعلی ابوطالبی فرابورس هتل ۵ ستاره پارسیان کوثر اصفهان