نسیم اقتصاد- مجید کیان پور نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر عملکرد بانک صنعت و معدن بر رونق صنعت کشور گفت: با توجه به سیاست های راهبردی که در رونق اقتصادی تعریف شده است بانک صنعت و معدن عملکرد مثبتی در اجرای این سیاست ها داشته است و افزایش سرمایه این بانک می تواند به صورت جدی تر تاثیر گذار باشد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت ومعدن، عضو مجمع نمایندگان استان لرستان افزود: عملکرد مثبت بانک صنعت و معدن در رونق و توسعه تولید و صنعت کشور موجب افزایش کارایی ، رشد ناخالص ملی، جهش رونق اقتصادی و افزایش اشتغال شده است.
نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: در استان ما بانک صنعت و معدن فعالیت های قابل توجهی انجام داده است که می توان به تامین مالی داروسازی بایرافلاک و فولاد ازنا که پس از 12 سال در آستانه راه اندای است اشاره کرد ، همچنین فاز 4 سیمان دورود نیز نیازمند همکاری های بیشتر برای به بهره برداری رسیدن است که امیدواریم این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد.
وی درباره توجه به واحدهای نیمه فعال افزود: باید یک سیاست راهبردی و رویکرد جدید برای این واحدها که زیر ساخت های آنها فراهم است تعریف شود تا به ایجاد اشتغال کمک کند.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید اقدامات زیربنایی برای اجرای طرح های جدیدی که ارزش افزوده مناسبی دارند و می توانند اشتغال زایی فراوانی را ایجاد کنند با همکاری صندوق توسعه ملی صورت بگیرد و در حال حاضر مهمترین صنعتی که باید بدان توجه ویژه ای شود صنایع پایین دستی پتروشیمی است .
نماینده مجلس دهم بیان داشت: این صنعت هم اشتغال و ارزش افزوده بیشتری ایجاد می کند و هم باعث رونق چرخه تولید در کشور می شود ، اکنون محصول صنایع پتروشیمی در داخل تولید و صادر می شود اما اگر صنایع پایین دستی پتروشیمی رونق بگیرد قطعا در زنجیره تولید داخلی کشوربسیار اثرگذار خواهد بود.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک صنعت و معدن یک بانک پیشتاز در عرصه بین المللی است.
 

لینک کوتاه
بانك صنعت ومعدن مجید کیان پور افزایش سرمایه رونق تولید

اخبار مرتبط