نسیم اقتصاد- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که انتخاب زنگنه تداوم جریان رشد و توسعه اقتصادی است، گفت: زنگنه مدیر مسئولی است که پشتوانه ضریب رشد و توسعه تلقی می‌شود و باید این فرد را حفظ کرد تا برنامه‌ها و طرح‌ها تداوم یابد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از روزنامه آرمان، رضا پدیدار،‌ عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، در باره معرفی دوباره مهندس بیژن زنگنه به‌‌عنوان گزینه پیشنهادی وزیر نفت دولت دوازدهم گفت: آقای مهندس زنگنه برنامه ریزی بلندمدتی را در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران انجام داده است.
وی ادامه داد: نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی نمی‌توان مقطعی عمل کرد، بلکه باید به صورت بلندمدت و برنامه ریزی شده کار کرد.
پدیدار افزود: آقای زنگنه به‌لحاظ تجربه‌هایی که در طول این چهار سال داشته‌اند و نیز از آنجا که بنده در شورای سیاستگذاری قرارداد‌های نفتی حضور داشتم از این موضوع مطلع هستم که وی برنامه ریزی بلندمدتی را صورت داده‌ است تا ما بتوانیم حداقل 53 قرارداد مهم استخراج نفت را امضا کنیم.
عضو هیئت اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: از آنجا که آقای زنگنه در انتخاب و امکان حضور موثر شرکت‌های بین‌المللی در حوزه انرژی ایران فعالیت کرده است، بهترین فردی است که می‌تواند در چارچوب ضوابط و مقررات، این اهداف را دنبال کند، به‌نظر می‌رسد انتخاب زنگنه تداوم جریان رشد و توسعه اقتصادی است، من به ایشان به‌ عنوان یک فرایند و نه یک شخص نگاه می‌کنم، وی مدیر مسئولی است که پشتوانه ضریب رشد و توسعه تلقی می‌شود و باید این فرد را حفظ کرد تا برنامه‌ها و طرح‌ها تداوم پیدا کند.
وی گفت: به‌ نظر من،‌ آقای زنگنه در مجلس هم اثبات کرد که هدف حفظ کشور را دنبال می‌کند، درست است که در بودجه آورده می‌شود که ما 36‌ درصد به درآمد نفت وابسته هستیم، اما واقعیت این بوده که از این رقم فراتر است، اقتصاد ما اقتصاد نفتی است و حفظ آقای زنگنه می‌تواند این جریان توسعه را تضمین کند.
 

لینک کوتاه
رضا پدیدار زنگنه توسعه اقتصادی