نسیم اقتصاد- 10درصد از سهام شرکت مبین وان کیش طی روزهای آتی در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه می شود. شرکت مبین وان کیش با سرمایه 100 میلیارد ریالی، برای سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 96 به ازای هر سهم 533 ریال سود پیش‌بینی کرده که از این میزان طی عملکرد سه ماه رقم 145 ریال معادل 27 درصد از سود برآوردی خود را پوشش داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نسیم اقتصاد، طی نشست معارفه این شرکت که دیروز در فرابورس برگزار شد، مدیران ارشد این شرکت تازه وارد به فرابورس به تشریح ظرفیت ها و پتانیسل های آن پرداختند.
مهم ترین دستاورد "اوان" در سال 96
معاون توسعه کسب و کار شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران به بیان استراتژی های این  هلدینگ و شرکت مبین وان کیش، به عنوان زیرمجموعه آماده عرضه در فرابورس، پرداخت و گفت: خروج از شرکت ها با مراحلی همچون اخذ و تصویب ایده، تشکیل واحد کسب و کار استراتژیک(SBU)، ایجاد شرکت و در نهایت بلوغ شرکت و استراتژی خروج، از جمله استراتژی های این هلدینگ زیر مجموعه گروه توسعه اقتصادی تدبیر است.
اعلایی در تشریح حوزه فعالیت "اوان" نیز گفت: این مجموعه به عنوان یک بنگاه تخصصی خدمات ارزش افزوده مخابراتیVAS  فعالیت خود را از سال 1389 آغاز کرده و طی این سنوات با به کارگیری تکنولوژی های روز و توان تخصصی فنی و عملیاتی خود طیف وسیعی از خدمات را در حوزه های مختلف مخابراتی و IT  به مشتریان ارایه نموده است. در حال حاضر شرکت مبین وان خدمات متنوع و گسترده ای را در سراسر کشور بر روی خطوط تلفن ثابت و تلفن همراه به صورت پیامکی، صوتی، دیتا و اپلیکیشن و غیره برای عموم مردم و سازمان های مختلف ارایه می کند.
وی ضمن بیان اینکه "اوان" بیش از ‌70 شرکت خصوصی همکار و تامین‌کننده‌ محتوا (CP) دارا است، این مجموعه را به عنوان یکی از بزرگترین تجمیع کنندگان خدمات دو اپراتور همراه اول و مخابرات نام برد و گفت: دریافت مجوز نشر برخط و راه اندازی سرویس 208 ستاره از محورهای اصلی عملکرد شرکت هستند و اخذ مجوز Air Media WIFI توسط "اوان" به عنوان اولین شرکت ایرانی ارایه دهنده این خدمت در صنعت هوایی کشور مهم ترین دستاورد سال 96 مبین‌ وان کیش است. بطوریکه در حال حاضر تعدادی از هواپیماهای شرکت هواپیمایی آتا مراحل آزمایشی این تجهیزات را سپری کرده و تعداد زیادی نیز در صف تجهیز هستند.
اعلایی پیرامون خدمات ارایه شده توسط این شرکت گفت: آموزش الکترونیک، استریم صوت و تصویر، خدمات تلفن ثابت خدمات ارزش افزوده همراه اول از جمله این خدمات هستند.
معاون توسعه کسب و کار شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران با اشاره به اینکه سهم بازار از 2G و 3G به سمت 4G و  LTE حرکت کرده، اظهار کرد: با رشد بازار و هدف گذاری شرکت ها به این سمت، اپلیکیشن ها و پرداخت های درون برنامه ای به سمت فناوری های روز سوق می یابد و همه ریسک ها را پوشش خواهد داد.
عرضه اولیه با قیمت جذاب
علیرضا خداکرمی عضو هیات مدیره "اوان" نیز با اعلام منحصر به فرد بودن شرکت و روند رو به رشد فعالیت های آن درخصوص عملکرد 3 ماهه نخست امسال گفت: در حالی سود هر سهم سال جاری 533 ریال پیش بینی شده که طی سه ماه اول 145 ریال از این سود معادل 27 درصد محقق شده است.
وی افزود: عرضه اولیه 10 درصد سهام (10 میلیون سهم ) که احتمالاً سه شنبه جاری خواهد بود، به روش ثبت سفارش خواهد بود. با توجه به توافق با فرابورس، قیمت عرضه اولیه برای سهامداران جذاب خواهد بود. علاوه بر عرضه اولیه 10 درصدی، سال آینده نیز 10 درصد دیگر عرضه خواهد شد ولی بیش از این میزان تعهد، عرضه دیگری صورت نخواهد گرفت.
 

لینک کوتاه
شرکت مبین وان کیش فرابورس عرضه اولیه

اخبار مرتبط

نظرات شما