نسیم اقتصاد- انجمن نفت ایران به پاس امضای قرارداد سرمایه‎گذاری در توسعه و تولید فاز 11 پارس جنوبی و ایجاد، حمایت و به‌کارگیری شرکت‎های اکتشاف و تولید ایرانی (E&P)، از وزیر نفت قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از شانا، مهدی میرمعزی، رئیس هیئت مدیره انجمن نفت ایران با ارسال نامهای به وزیر نفت، مراتب قدردانی این انجمن را از بیژن زنگنه اعلام کرد.
در این نامه آمده است:
«بدینوسیله مراتب قدردانی و تشکر انجمن نفت ایران را به مناسبت امضای قرارداد سرمایهگذاری در توسعه و تولید فاز 11 پارس جنوبی بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم شرکتهای توانمند داخلی و خارجی خدمت حضرتعالی اعلام مینماید.
رجاء واثق داریم امضای این قرارداد مهم، زمینهساز امضای قراردادهای مهم مشابه در آینده بوده که حاصل آن، مشارکت و فعالیت بیشتر کلیه شرکتهای مشاور، پیمانکاران و سازندگان صاحبصلاحیت و فعال داخلی را در پی داشته و در نتیجه همکاریهای بینالمللی، امکان عرضه کالا و خدمات به ویژه در بخش حفاری و تولید با مقیاس وسیعتر و با کیفیت مطلوبتر را برای شرکتهای معتبر ایرانی فراهم خواهد نمود.
همچنین وظیفه خود میدانیم از ابتکار حضرتعالی در ایجاد، حمایت و بکارگیری شرکتهای اکتشاف و تولید ایرانی (E&P) چه به عنوان شریک شرکتهای معتبر بینالمللی و چه به عنوان عامل اصلی سرمایهگذاری در اینگونه قراردادها نیز تشکر نموده و تحقق این امر مهم را نویدبخش ظهور و تثبیت شرکتهای نفتی داخلی با مقیاس بینالمللی و موجب برآورده شدن آرزوی دیرینه ملت ایران در تبدیل مزیت منابع نفت و گاز کشور به کسب فناوریهای فنی و مهندسی، مدیریتی و سرمایهگذاری در اکتشاف و تولید در سطح ملی و جهانی تلقی نماییم.
انجمن نفت ایران به عنوان نماینده انجمنها و تشکلهای حقوقی، شرکتهای اصلی وزارت نفت و افراد حقیقی فعال در بخش نفت و گاز، ضمن اعلام حمایت از اقدامات فوق و آمادگی برای همکاری با وزارت نفت، در جهت تحقق اهداف عالیه مذکور، از تمامی ظرفیتهای خود استفاده خواهد نمود.
همچنین این انجمن با توجه به ماهیت و سابقه تاریخی خود به عنوان قدیمیترین انجمن صنعتی کشور و خدمات متمادی به صنعت نفت، در صورت صلاحدید آمادگی خود را برای برگزاری نشستهای تخصصی به منظور تبیین وجوه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و متبلور در این الگوی قراردادی با حضور کارشناسان خبره موضوع اعلام میدارد.»
 

لینک کوتاه
انجمن نفت ایران مهدی میرمعزی وزیر نفت قدردانی

اخبار مرتبط

نظرات شما