نسیم اقتصاد- تفاهم نامه پنج جانبه همکاری برای تشکیل تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان و احداث شهرک صنعتی پوشاک کشور به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خبرنگاران جوان، طی مراسمی توافقنامه پنج جانبه همکاری مشترک جهت تشکیل تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان و احداث شهرک های صنعتی پوشاک کشور بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، وزارت تعاون،کار و رفاه و اموراجتماعی، صندوق ضمانت سرمایه گذاری، بانک توسعه تعاون و انجمن پوشاک ایران به امضا رسید.
علی یزدانی رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور و معاون وزیر صنعت در این مراسم اظهار داشت: آنچه در قانون اساسی کشور در بخش اقتصاد تأکید شده یعنی مشارکت بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی در این پروژه محقق خواهد شد و مدیریت این برنامه بر عهده بخش خصوص خواهد بود.
وی افزود: این تفاهم نامه به دور از شعار، سیاست های اقتصاد مقاومتی را عملیاتی و محقق می‌کند و حضور بخش های مختلف تعاون، صنعت و بخش خصوصی که هر یک وظیفه مشخصی در این پروژه دارند، نشانگر همین امر است.
وی با اشاره به احداث اولین شهرک صنعتی تخصصی پوشاک در ایران گفت: این شهرک در یکی از مناسب ترین نقاط کشور (روبروی فرودگاه امام خمینی) به لحاظ وجود زیرساخت های لازم احداث خواهد شد و حضور انجمن صنفی تخصصی این صنعت و یک مجموعه جامع می تواند، موجب بهبود وضعیت پوشاک در کشور شود.
وی ضمن بیان اینکه یک تعامل و همگرایی جمعی و جدی برای صنعت پوشاک شکل گرفته تصریح کرد: یکی از اولویت ها و اهداف برای این شهرک جلوگیری از واردات و تولیدبا کیفیت داخلی به منظور تأمین نیاز کشور است.
به گفته یزدانی واردات قابل توجهی در بخش پوشاک وجود دارد و ساخت این شهرک و به بهره برداری رساندن آن در کوتاهترین زمان ممکن ضروری است تا پوشاک کشور با یک رویکرد تأمین داخل و صادرات روند رو به رشدی داشته باشد.
 احداث شهرک صنعتی هزینه تمام شده تولید را کاهش می دهد
 حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت کار رفاه و امور اجتماعی در این مراسم نیز گفت: تعاونی ها با هدف تأمین و رفاه نیاز تولیدکنندگان نقش مهمی در عملکرد چرخه اقتصادی دارند، به همین جهت حضور تعاونی ها در هر صنعت موجب شکوفایی خواهد شد.
وی بیان کرد: با تعاونی که در صنعت پوشاک شکل می‌گیرد، تولیدکنندگان می توانند، تولید را در شهر خود انجام داده و با احداث شهرک صنعتی برای فعالیت های مشترک مانند تأمین پارچه، توسعه بازار و نظارت کیفی و برگزاری نمایشگاه ها با شهرک همکاری داشته باشند.
وی با تأکید بر توجه به تولید و اشتغال گفت:  احداث شهرک صنعتی کمک می‌کند تا هزینه تمام شده تولید، کاهش یابد و صنعت پوشاک یکی از اشتغال آفرین ترین صنایع کشور با کمترین هزینه و سرمایه گذاری است.
ایجاد 50هزار شغل با کمترین هزینه
سومبات هاکوپیان رئیس انجمن پوشاک کشور نیز در این مراسم بیان کرد: برای اولین بار است که چنین توجهی به صنعت پوشاک در کشور شده که واقعاً به چنین توجهی نیاز بود.
وی با اشاره به مزایای احداث شهرک صنعتی پوشاک گفت: با احداث این شهرک صنعت مد و صنعت نساجی نیز فعال خواهند شد و این شهرک عا در سایر شهرهای کشور احداث خواهد شد.
وی تصریح کرد: در این شهرک 50هزار شغل با کمترین هزینه ایجاد خواهد شد و کمک شایانی برای رقابت پذیر شدن محصولات ایرانی در بازارهای بین المللی خواهد کرد.
 

لینک کوتاه
علی یزدانی احداث شهرک صنعتی پوشاک

اخبار مرتبط

نظرات شما