نسیم اقتصاد- عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت: بطور تقریبی، معادل چاه های غیر مجاز، چاه های مجاز در کشور وجود دارد و این خبر خوبی در شرایط بحران آبی درکشور نیست.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خانه ملت، علاءالدین خادم درباره  تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز در صنعت کشاورزی،گفت: هیچ نوع کنترلی در زمینه بهره برداری منابع آبی چاه‌های غیرمجاز مشاهده نمی شود و این در حالی است که میزان مصرف  آب در چاه های غیرمجاز به مراتب بالاتر از چاه های مجاز است.
نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: چاه‌های مجاز باکنتورهای هوشمندکنترل می شود و میزان بهره وری منابع آبی در مقاطع مختلف به سادگی مشخص می‌شود، اما با توجه به ماهیت غیرقانونی چاه های غیر مجاز نمی توان با تدابیر علمی منابع آبی را  در این  راستا مدیریت کرد.
خادم افزود:چاه‌های غیر مجاز بسیاری از دشت ها را کویر کرده اند؛  بنابراین باید چاه‌های غیر مجاز بسته شوند.
 عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس ،یادآورشد: براساس قانون، چاه های غیرمجاز ماقبل  سال 85 می توانند مستندات قانونی خود را به کمیته آب استان های مربوطه ارائه دهند تا پس از محرز شدن مستندات، بتوانند مجوز قانونی برای ایجاد چاه را  اخذ کنند والبته که  می بایست تاریخ حفره چاه باید ماقبل سال 85 تعیین شده باشد.
 

لینک کوتاه
علاءالدین خادم بحران آبی منابع آبی چاه‌های غیرمجاز

اخبار مرتبط