نسیم اقتصاد- نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم رفع موانع برای تسهیل جذب سرمایه گذار خارجی تاکید کرد و گفت:دشواری در روابط بانکی بین المللی مانع جذب سرمایه گذار خارجی است.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی در خصوص لزوم جذب سرمایه گذاری خارجی گفت:جذب سرمایه گذار خارجی لازم و مفید است چون قطعا برای توسعه بخش تولید، نیاز به سرمایه گذاری است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل اینکه منابع داخلی کشور برای نیل به اهداف مذکور کفایت نمی کند، برای دست یابی به رشد اقتصادی مطلوب و اشتغالزایی مدنظر در برنامه ششم توسعه باید، روند جذب سرمایه گذاری تسهیل شود.
کریمی افزود:در بحث جذب سرمایه گذار خارجی نیاز آنچنانی به تدوین قانون جدید وجود ندارد به دلیل اینکه در این رابطه منع قانونی وجود ندارد.
وی افزود:در ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در استان های مختلف و معرفی این فرصت ها به خارج از کشور مشکل وجود دارد.
کریمی تصریح کرد:در زمینه مسائل روابط بانکی خارجی مانند نقل و انتقال پول و سرمایه، سرمایه گذار از خارج به داخل و بلعکس با مشکلاتی روبرو هستیم که بطور طبیعی انگیزه سرمایه گذار خارجی را کاهش می دهد.
 نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در بخش اجرایی با مشکل روبرو هستیم ؛ بنابراین باید با مدیریت صحیح مسائل این حوزه رفع شود.
 

لینک کوتاه
علی اکبر کریمی سرمایه گذاری خارجی روابط بانکی بین المللی

اخبار مرتبط