نسیم اقتصاد- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: در حال حاضر حدود 50 درصد آب شرب شهر اراک از سد کمال صالح تأمین می شود که این آب، آب بسیار باکیفیت و مطلوبی است.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از پاون، مهندس عزت اله آمره ای افزود: تامین آب سالم یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت آب منطقه ای مرکزی است و برای برآورده ساختن آن نیز هزینه‌های هنگفتی از قبیل احداث سدها و سیستم‌های انتقال و تصفیه آب صرف شده است و  با توجه به اهمیت سد کمال صالح در تامین آب شرب برای استان مرکزی، پایش کیفی آب آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: این شرکت تمام تلاش خود را مبنی بر پایش مستمر شاخص های کیفی و کنترل لازم برای میزان نیترات موجود در آب شامل نمونه برداری ازاعماق مختلف آب دریاچه سد مذکور و آب ورودی از سرشاخه ها به این سد را انجام می دهد.
وی با اشاره به سد کمال صالح به عنوان پروژه ای مهم و شاخص  هم برای شهر اراک و هم برای صنایع مستقر در مسیر گفت:در حال حاضر حدود 50 درصد آب شرب شهر اراک از سد کمال صالح تأمین می شود که این آب، آب بسیار باکیفیت و مطلوبی است
و مهمترین مزیت استفاده از آب‌های بدست‌آمده از سد کمال صالح در مقابل آب‌های استحصال‌شده از چاه‌های اطراف شهر؛ نبود نیترات مضر در آب مصرفی و وجود املاح استاندارد در این آب است.
آمره ای با اشاره به سریز شدن آب سد کمال صالح در سال جاری خاطر نشان کرد: امسال  برای دومین سال پیاپی ، این سد سریز شد که می تواند عاملی جهت بهبود کیفیت آب سد کمال صالح باشد.
وی با بیان اینکه در تمام فصول کیفیت آب مطابق با استانداردهای تعریف‌شده است،اظهار کرد: کیفیت آب شرب خط قرمز شرکت است و هیچ‌گاه کیفیت قربانی کمیت آب نمی‌شود.
 

لینک کوتاه
مهندس عزت اله آمره ای تامین آب شرب سد کمال صالح