نسیم اقتصاد- به منظور افزایش قابلیت اطمینان، ارتقای ظرفیت بلک استارت و لزوم آمادگی باتری‌ها در استارت‌های پیک بار، باتری خانه جدید واحدهای آلستوم نیروگاه مشهد راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از پاون، مهندس یحیی خانعلی زاده سرپرست امور برق و کنترل با بیان مطلب بالا گفت: برپایه نتایج تست باتری‌ها و بلک استارت واحدهای آلستوم، باتری‌های 420 آمپرساعتی موجود در انبار با باتری‌های 200 آمپر ساعتی جایگزین شد.
وی ادامه داد: در مرحله نخست از اجرای این پروژه -بررسی فضای موجود و طراحی چیدمان باتری‌ها با توجه به محدودیت فضای موجود در باتری خانه واحد، جایگزاری باتری‌ها به‌صورت پلکانی طراحی شد.
وی افزود: از مزایای این نوع چیدمان می‌توان به حداکثر دسترسی و افزایش فضای دید مفید به منظور آسانی بهره برداری و کاهش قابل توجه طول اتصالات اشاره کرد.
سرپرست امور برق و کنترل اضافه کرد: در مرحله دوم ساخت و اجرا نسبت به تهیه کف­پوش ضد اسید، شینه های رابط مسی و اسید سولفوریک اقدام شد و پس از نصب تجهیزات، باتری شارژر به محل انتقال یافت و سربندی­های مربوط انجام شد.
خانعلی زاده ادامه داد: در مرحله پایانی پروژه تست و راه‌اندازی پس از پر کردن باتری‌ها با اسیدسولفوریک، عملیات شارژ و دشارژ باتری­ها انجام شد. در طی این مراحل سطح آب باتری، غلظت، ولتاژ و جریان هر سلول اندازه‌گیری و ثبت شد.
سرپرست امور برق و کنترل در تکمیل این خبر اضافه کرد: در اجرای این پروژه بر استفاده حداکثری از امکانات موجود و اولویت ساخت داخل تأکید شده است و از پایه‌های فلزی بدون استفاده و پایه‌های چوبی ضد اسید موجود در نقاط مختلف نیروگاه استفاده شد.
 

لینک کوتاه
مهندس یحیی خانعلی زاده نیروگاه مشهد پیک بار