نسیم اقتصاد- ناحیه دوم عمرانی شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین صبح امروز (سه‌شنبه) در سفر امروز وزیر نیرو به استان اردبیل افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از پاون، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در این باره گفت: وسعت ناحیه دوم عمرانی شبکه خداآفرین بالغ بر 18 هزار و 800 هکتار است که امروز 12 هزار و 500 هکتار از این ناحیه به بهره برداری رسید.
مهندس "اصغر سلیمان زاده" وسعت کل اراضی طرح آبیاری و زهکشی خداآفرین در استان اردبیل را حدود 62 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: طول کانال اصلی این پروژه 92 کیلومتر است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه کل اراضی 62 هزار هکتاری پایاب خداآفرین در استان اردبیل در قالب 4 ناحیه عمرانی در دست اجراست، عنوان کرد: ناحیه اول این پروژه قبلاً با وسعت حدود 7 هزار هکتار به بهره برداری رسیده است و ناحیه عمرانی دوم نیز با وسعت 12 هزار و 500 هکتار افتتاح شد.
سلیمان‌زاده کل اعتبار هزینه شده برای ناحیه دوم عمرانی پایاب خداآفرین در استان اردبیل را بالغ بر 2 هزار و 700 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی کل پروژه تا بحال 58 درصد است و تا بحال بالغ بر 6 هزار و 700 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است و تا پایان کل پروژه بالغ بر 8 هزار و 400 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
وی با اشاره با اشتغالزایی 26 هزار نفری این پروژه عظیم و ملی در استان اردبیل اظهار داشت: با بهره‌برداری کامل از این پروژه تا پایان سال آینده بیش از 10 هزار خانوار عشایری در شمال استان ساماندهی می‌شوند و درآمد سالیانه پروژه 10 هزار میلیارد ریال برای استان خواهد بود.
 

لینک کوتاه
شبکه آبیاری خدا آفرین اصغر سلیمان زاده