نسیم اقتصاد- تاسیسات فنی بزرگ ایجاد شده در شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین حدود 5 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام گرفته که رقم بسیار بزرگی است. این رقم مبنای یک تحول جدی در توسعه استان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از پاون، مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو ظهر امروز (سه شنبه) در سفر به استان اردبیل اظهار داشت: طرح های اقتصادی افتتاح شده در استان اردبیل با هم افزایی دستگاه های استان می تواند اشتغال زایی و رونق اقتصادی را به منطقه بازگرداند.
وی افزود: تاسیسات فنی بزرگ ایجاد شده در شبکه خداآفرین حدود 5 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام گرفته که رقم بسیار بزرگی است. این رقم مبنای یک تحول جدی در توسعه استان خواهد بود.
وی تصریح کرد: 3 سد جدید در این استان در دست اجرا است که یک تحرک و فعالیت فوق العاده در بخش آب استان را نشان می دهد، این فعالیت ها در مقابل دید مردم نیست اما آثار مثبت آن متوجه همه مردم خواهد بود.
وزیر نیرو ادامه داد: باید با یک هدف گذاری درست این سرمایه گذاری را باید به پایه تحول اقتصادی استان تبدیل کنیم. کشت های سنتی و استحصال محصول با بهره وری پایین، توجیه اقتصادی ندارد، اما با توسعه کشت گلخانه ای و آبیاری مدرن خواهیم توانست محصول قابل صادرات به کشورهای دیگر را  عملی کنیم.
وی تاکید کرد: ما در نگاه جدید خلق ثروت و انتقال و استفاده از تکنولوژی جدید را دنبال می کنیم و روح اقتصاد مقاومتی هم همین است که بتوانیم حداکثر استفاده را از ظرفیت های موجود منطقه داشته باشیم.
وی گفت: خط اعتباری ویژه از صندوق توسعه ملی برای پایاب سد عمارت نیز توسط وزارت نیرو انجام شده است.
چیت چیان خاطرنشان کرد: در بخش مجتمع های آب درمانی استان اردبیل تلاش خواهیم کرد تا بهره برداری آنها در مدت های طولانی به بخش خصوصی واگذار نماید تا این بخش انگیزه سرمایه گذاری بیشتری برای خدمات بهتر داشته باشد.
در ادامه این نشست حمایت از چندین طرح جدید سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش صنعت و کشاورزی در شهرهای مختلف اردبیل به تصویب رسید.
 

لینک کوتاه
مهندس حمید چیت چیان شبکه آبیاری