نسیم اقتصاد- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران را ویترین موفقیت‌های بزرگ صنعت نفت عنوان کرد،گفت: این رویداد بین المللی هر سال با کیفیت بالاتری نسبت به سال‎های پیش برگزار می‌شود و امسال در سایه برجام بر شمار شرکت‎کنندگان خارجی در این نمایشگاه افزوده شده است.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، «اسدالله قره خانی» در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این‌که صنعت نفت متاثر از پیشرفت‌های علمی، هر سال توسعه می‌یابد، گفت: حضور متعدد شرکت‌های داخلی و خارجی در این نمایشگاه بدون تردید رقابت در این حوزه را افزایش می‌دهد.
وی افزود: شرکت‌های خارجی وقتی موفقیت‌های ایران در پارس جنوبی، پالایشگاه ستاره خلیج فارس و غیره را مشاهده می‌کنند، به این موضوع پی می‌برند که ایران حرف‌های بسیاری در حوزه نفت و گاز دارد و تلاش می‌کنند هرچه بیشتر با تجربههای مهندسان ایرانی آشنا شوند.
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز شنبه با حضور بیش از چهار هزار شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت حدود 80 هزار متر مربع آغاز بهکار کرد.
بر پایه این گزارش، با توجه به اینکه بسیاری از شرکتها نماینده یک هلدینگ و یا مجموعهای مشتمل بر چند شرکت هستند، در این نمایشگاه، هزار و 16 غرفه داخلی به نمایندگی از حدود 2 هزار و 500 شرکت و 811 غرفه خارجی به نمایندگی از حدود هزار و 500 شرکت از 37 کشور دنیا شرکت کرده‌اند.
کشورهای چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، روسیه، ژاپن، هلند، اتریش، کره جنوبی و استرالیا به صورت پاویون در نمایشگاه شرکت میکنند و شرکتهای معتبر فعال در صنعت نفت در قالب غرفه یا با اعزام تیم کارشناسی خود، در این نمایشگاه حاضر میشوند
در بخش خارجی، شرکتهای آلمانی با در اختیار گرفتن سه هزار متر مربع، بیشترین فضا و چینیها بیشترین تعداد شرکتهای حاضر را به خود اختصاص دادهاند.
نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از لحاظ وسعت و تعداد شرکتکنندگان، نخستین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و پنجمین نمایشگاه در سطح دنیا به شمار میآید؛ از لحاظ تعداد شرکتهای خارجی حاضر در نمایشگاه بیست و دوم پس از چین، ایتالیا، هلند، فرانسه و انگلیس در رتبههای بعدی قرار دارند.
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از صبح روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و عصر روز سهشنبه (19 اردیبهشتماه) به کار خود پایان می دهد؛ ساعت بازدید هر روزه از 10 صبح تا 18 بعدازظهر خواهد بود.
 

لینک کوتاه
اسدالله قره خانی نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت