نسیم اقتصاد- دومین کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی کشور با محوریت ثبات اقتصادی در دوره 4 ساله اخیر رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از ایبِنا، دومین کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی کشور با محوریت ثبات اقتصادی در دوره 4 ساله اخیر در مراسمی در سالن الزهرا (س) بانک مرکزی و با حضور مدیران روابط عمومی نظام بانکی کشور رونمایی شد.
در این کمپین با استفاده از آمارهای بانک مرکزی و نهادهای اقتصادی به موضوعاتی از جمله کاهش نرخ تورم و تک رقمی شدن آن بعد از 26 سال، ثبات نرخ ارز، ثبات نرخ مواد خوراکی (تورم نقطه به نقطه مواد خوراکی)، رشد اقتصادی و تورم به نحوی پرداخته شده که برای تمامی آحاد مردم قابل درک باشد.
اولین کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی سال گذشته و همزمان با هفته بانکداری اسلامی با محوریت موسسات غیر مجاز پیش از این برگزار شده بود.
محمدعلی کریمی مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در سخنانی در این مراسم با تاکید بر لزوم همگرایی نظام بانکی و ارسال یک پیام مشخص به مخاطب، گفت: می‌خواهیم با همگرایی و همکاری، انتظارات مردمی از نظام بانکی را منطقی‌تر کنیم.
وی با برشمردن برخی از دستاوردهای دولت طی سال های 1392 تاکنون از جمله کاهش نرخ تورم، افزایش رشد اقتصادی، افزایش تولید و صادرات نفت و مدیریت نوسانات ارز، اظهار داشت: نرخ تورم در زمانی که دولت یازدهم کار خود را آغاز کرد، 34 درصد بود اما بنا بر آمار بانک مرکزی این رقم به 9 درصد کاهش یافته است.
وی درباره مدیریت نوسانات ارز توضیح داد: در خرداد سال 1392، نرخ دلار 3 هزار و 579 تومان بود و در طول چهار سال اخیر در دامنه 3 هزار و 500 تا 3 هزار و 750 باقی مانده است.
 

لینک کوتاه
بانک مرکزی کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی

اخبار مرتبط

نظرات شما