نسیم اقتصاد- وزیر نیرو گفت: 150 هزار نفر از طرح آبرسانی سد کوثر به چهار شهر کهگیلویه و بویراحمد بهره مند شده و آب شرب پایدار و مطمئن خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب، حمید چیت چیان در آئین کلنگ زنی شروع پروژه های تصفیه خانه فاضلاب شهر چرام و پروژه آبرسانی به شهرهای دهدشت، چرام، سوق و لنده از سد کوثر اظهار داشت: دولت یازدهم توجه ویژه ای به پروزه های آبرسانی استان کهگیلویه و بویراحمد داشته است که از جمله آنها آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر است.
وزیر نیرو اضافه کرد: سال‌ها است که سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده و استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و جنوب فارس از مزایای آن بهره مند می شدند و این استان آنچنان که باید از آب این سد بهره ای نمی برد.
چیت چیان افزود: طرح انتقال آب از  سد کوثر به چهار شهر کهگیلویه و بویراحمد به همت دولت یازدهم  باعث خوشحالی باعث خوشحالی اهالی این شهرها شده است.
وزیر نیرو با بیان اینکه با اجرای این طرح بیش از 150 هزار نفر از مزایای آن بهره خواهند برد ،یادآور شد: تامین آب  پایدار از سد کوثر بهترین هدیه به شهروندان این چهار شهر خواهد بود.
وی اعتبار این پروژه را هزار و 760 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:  علاوه بر این 350 روستا که در  مسیر خط انتقال این طرح قرار دارند از طریق این خط انتقال از آب شرب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.
چیت چیان در ادامه به اهمیت احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر چرام نیز اشاره کرد و گفت: با تکمیل این طرح بیش از 3000 مترمکعب فاضلاب خام تصفیه خواهد شد و جلوی تخریب محیط زیست  و آلودگی آبهای زیر زمینی این شهر نیز گرفته خواهد شد.
 

لینک کوتاه
حمید چیت چیان شرکت آب و فاضلاب طرح آبرسانی سد کوثر