نسیم اقتصاد- جنرال موتورز حدود یک‌چهارم از 30 هزار ربات کارخانه خود را به اینترنت متصل کرده و از مزایای اتلاف کمتر زمان بهره برده است.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، مارک فرانکس، مدیر اتوماسیون جهانی جنرال موتورز در کنفرانسی در شیکاگو اظهار کرد: بزرگترین خودروساز آمریکا در دو سال گذشته از 100 مورد خرابی احتمالی ربات‌های مونتاژ خودرو به واسطه تحلیل آماری که آنها به سرورهای خارجی در ابر ارسال می کنند، اجتناب کرده است. اتصال به اینترنت از اختلالات خط مونتاژ و همچنین جایگزین‌سازی ربات که ممکن است حداکثر 8 ساعت طول بکشد، جلوگیری کرده است.
وی در کنفرانس فدراسیون بین‌المللی رباتیک اظهار کرد: اگر ما بتوانیم از اختلال در روند تولید اجتناب کنیم، میزان قابل توجهی پول صرفه‌جویی خواهیم کرد.
شرکت‌های خودروسازی در بکارگیری اتوماسیون پیشگام بودند و بزرگترین مشتری صنعت رباتیک هستند. طبق آمار فدراسیون بین‌المللی رباتیک، کارخانه‌های خودروسازی در سال 2016 تعداد 17 هزار و 600 ربات در مقایسه با 5100 برای تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی و 1900 برای تولیدکنندگان فلز نصب کرده‌اند.
مونیتورینگ اینترنت به جنرال موتورز امکان می‌دهد به جای ذخیره کردن قطعات در کارخانه، زمانی که موجودی آنها رو به پایان هستند، سفارش دهد و این مسئله موجودی انبار را کاهش داده و در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند.
این خودروساز بکارگیری ربات‌های جدید در آمریکا را از سال 2012 به میزان 10 هزار ربات افزایش داده و از سوی دیگر میزان اشتغال در این کشور را یک سوم افزایش داده و به 105 هزار شغل رسانده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، اتصال ربات‌ها به اینترنت برای جلوگیری از پروسه‌های تعمیر و نگهداری تنها آغاز استفاده از فناوری رباتیک جدید است. جنرال موتورز در کارخانه تولید مدل پلاگین هیبریدی شورلت ولت، از ربات‌هایی استفاده می‌کند که می‌توانند به شکل ایمن در کنار انسان کار کنند.
 

لینک کوتاه
مارک فرانکس جنرال موتورز