نسیم اقتصاد- سخنگوی دولت از پرداخت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات به 7500 واحد تولیدی خبر داد و گفت: ایران عنوان باثبات‌ترین کشور منطقه را دارد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از ایبِنا، محمدباقر نوبخت با اعلام پرداخت تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی به 7500 واحد تولیدی گفت: آمار ارائه شده از دو مرجع قابل استناد یعنی صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، رشد اقتصادی مثبت 6 درصدی را برای کشورمان نشان می دهد که این میزان رشد با وجود کاهش قیمت جهانی نفت رقم خورده است.
سخنگوی دولت اظهارداشت: ثمره رشد اقتصادی، افزایش تولید و اشتغال است و در این عرصه مشارکت بخش خصوصی مورد توجه خاص دولت قرار دارد. نوبخت تاکید کرد: رشد اقتصادی مختص دولت نیست و این مردم هستند که با مشارکت خود و در نظر گرفتن اصل 44 قانون اساسی می توانند زمینه رشد و پیشرفت را فراهم کنند.
نوبخت با اشاره به اینکه رشد اقتصادی از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید رقم خورد، بیان کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که کشور در سال 91 با رشد اقتصادی منفی 6,7 درصد روبرو بود، اما دولت تدبیر و امید این میزان را در نخستین سال فعالیت خود به منفی 1.9 کاهش داد، این شاخص در سال 93 کامل تغییر جهت داد و به مثبت 3 رسید و امسال با جهش چشمگیر به مثبت 5 رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه به طور جدی و فراگیر از بخش غیردولتی حمایت می‌کنیم، گفت: معتقدیم برآیند سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی غیردولتی، سرمایه گذاری در طرح های عمرانی دولتی، رشد اقتصادی و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت.
معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: ایران عنوان باثبات‌ترین اقتصاد منطقه را دارد و کشورمان هجدهمین کشور در بین کشورهای G20 است. وی با بیان اینکه تمامی سندهای چشم انداز، فصل مشترکی به نام توسعه دارند خاطرنشان کرد: این توسعه در بُعد استانی و ملی در نظر گرفته می شود و حائز اهمیت است و این موضوع در برنامه ششم به خوبی لحاظ شده است.
 

لینک کوتاه
محمدباقر نوبخت پرداخت تسهیلات واحد تولیدی