نسیم اقتصاد- 3 سد و نیروگاه کارون3 با هشت واحد 250 مگاواتی و توان تولیدی 2000 مگاوات انرژی، یکی از مهم‌ترین نیروگاه های برق آبی کشور محسوب می شود که نقش اساسی و مهمی را در جبران فرکانس و تنظیم ولتاژ شبکه کشور به عهده دارد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از ایلنا، طبق برنامه زمان‌بندی شده، تعمیرات سالانه واحدهای 1، 2 و 6 نیروگاه کارون3 با موفقیت اتمام و به شبکه سراسری متصل شدند.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه کارون3 با اعلام این خبر افزود: پس از انجام عملیات موفقیت آمیز تعمیرات در چهار بخش مکانیک، ابزار دقیق، کنترل، پایداری و الکتریک، طی برنامه زمان‌بندی خاص و در پی آن رفع نواقص موجود در واحدهای مذکور انجام پذیرفت.
"نصرالله طاهری" اضافه کرد: تعمیرات دوره ای این سه واحد با تلاش مضاعف پرسنل نیروگاه، مطابق برنامه ­از قبل تعیین شده انجام و پس از بررسی، به شبکه سراسری متصل شدند تا از این طریق برای آمادگی هر چه بیشتر در جهت تولید برق کشور، در اختیار مرکز کنترل ملی قرار گیرند.
سد و نیروگاه کارون3 با هشت واحد 250 مگاواتی و توان تولیدی 2000 مگاوات انرژی، یکی از مهم‌ترین نیروگاه های برق آبی کشور محسوب می شود که نقش اساسی و مهمی را در جبران فرکانس و تنظیم ولتاژ شبکه کشور به عهده دارد.
 

لینک کوتاه
نیروگاه کارون3 نصرالله طاهری

اخبار مرتبط

نظرات شما