نسیم اقتصاد- وزیر صنعت، معدن و تجارت از تهیه لیستی 150 نفره از بخش غیردولتی برای همکاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از ایبِنا، محمدرضا نعمت زاده در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، از حل مشکلات شرکت ذوب آهن با همکاری سیستم بانکی خبر داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: مشتری زغال سنگی ها، ذوب آهن است که با مشکلاتی مواجه شده و ما نیازمند همکاری سیستم بانکی هستیم تا مشکلات این شرکت حل شود.
نعمت زاده افزود: طی دوماه اخیر جلساتی با زغال سنگی ها داشتیم که باعث توافق هایی درباره قیمت های آنها شد، اما ذوب آهن به عنوان مشتری اصلی آنها با مشکلات مالی مواجه شده است.
وی در ادامه با اشاره به گزارش ارائه شده از شرایط استان کرمان در جلسه امروز شورا گفت: استان کرمان به 15 بخش تقسیم شده که توانسته به خوبی در همه زمینه ها فعالیت کند و به نتایج مثبتی دست یابد. این روند باید در همه بخش های کشور ادامه داشته باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بخش خصوصی هم باید حضور فعالی در تمامی فعالیت ها داشته باشد، گفت: هر کسی باید در استان و شهر خود سعی کند تا به مشکلات به صورت جزئی رسیدگی شود.
نعمت زاده خاطرنشان کرد: اگر به دنبال توسعه هستیم باید امور به افراد توانمند بخش غیردولتی سپرده شود. بنده در این راستا یک لیست 150 نفره آماده کرده و بزودی از آنها برای همکاری دعوت می‌کنم.
*دستور جلسه شورای گفت و گو اعلام شد
غلامرضا شافعی رییس اتاق ایران در حاشیه شصت و چهارمین نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در جمع خبرنگاران نیز گفت: ‌امروز گزارشی از اقدامات متفاوت استانداری کرمان در جهت توسعه روستایی ارائه شد که به نظر من با توجه به نتایج مثبت این اقدامات و اهمیت توسعه روستایی باید این موضوع به همه استان ها و شوراهای گفت و گوی سراسر کشور منتقل شود.
رییس اتاق بازرگانی ایران اظهارداشت: موضوع دیگر مورد بحث نیز تاکید ارزیابی در بنگاه ها برای افزایش سرمایه بود که بنا به پیشنهاد رییس کمیسیون اقتصادی مجلس باید کارگروهی تشکیل شود تا ظرف کمتر از دو هفته دستورالعمل جدید اقتصادی تدوین شود تا مشکل بنگاه ها در این زمینه حل و فصل شود.
 

لینک کوتاه
محمدرضا نعمت زاده اتاق بازرگانی وزیر صنعت

اخبار مرتبط

نظرات شما