نسیم اقتصاد- قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران گفت: اکنون زمان آن است که بتوانیم بر روی کیفیت کالا و قطعات تولیدشده کار کنیم تا شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی به شکل واقعی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، محمدرضا تاکایدی در مراسم اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه صنعت حفاری که امروز، 4 دی ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل نمایشگاه به جهت آن است که کارهایی که در مقاطع مختلف انجام شده، به نمایش در آید و نمایشگاه محل بروز تمام فعالیت‌ها، ابداعات، اختراعات و جایگاهی برای ایجاد تعامل میان مصرف‌کننده و تولیدکننده است تا از توانمندی که در این زمینه در کشور وجود دارد، بهره‌مند شویم.
وی افزود: مشکلات زیادی در بحث کیفیت و کمیت در ساخت قطعات وجود دارد اما جسارت بالای تولیدکنندگان و شرکت حفاری باعث شد تا بتوانیم از توان تولیدکنندگان داخلی به خوبی استفاده کنیم و اکنون به سمتی رفته‌ایم که با بیش از 240 شرکت سازنده داخلی در زمینه‌های مختلف در ارتباط هستیم.
تاکایدی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌های حاصل‌شده در بحث مدیریت دانش، قطعاً می‌توان از کارهایی که در گذشته به صورت سنتی انجام می‌شد، فاصله گرفت و اکنون به صورت علمی مسائل را دنبال کرد.
وی گفت: امیدواریم در این راستا تمام سازندگان به ما کمک کنند و با تعامل که میان شرکت ملی حفاری، شرکت نفت و سازندگان به وجود می‌آید، بسیاری از مشکلات حل شود و بحث مدیریت دانش که به پیشرفت و افزایش کیفیت ساخت نیز کمک می‌کند، جدی گرفته شود.
تاکایدی عنوان کرد: شرکت ملی حفاری کارگروهی را برنامه‌ریزی کرده تا مسائلی که میان سازندگان وجود دارد را در آن کارگروه بررسی و حل کند. همچنین برنامه‌هایی در بحث مدیریت استراتژیک در رابطه با تأمین اقلام پرمصرف شرکت ملی حفاری وجود دارد تا از حالت سنتی خارج شویم و به صورت قراردادهای باز به تأمین اقلام پرمصرف بپردازیم.
وی با بیان این‌که حجم کار به گونه‌ای است که برای تمام شرکت‌هایی که اکنون در استان وجود دارند، کار است، گفت: در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مشکلاتی که در بحث کیفیت قطعات وجود دارد، حل می‌شود و امیدواریم با انسجامی که در فعالیت‌ها وجود دارد، شاهد حل مشکلات باشیم.
تاکایدی ادامه داد: کیفیت قطعاتی که سازندگان می‌سازند، باعث می‌شود تا راندمان در بحث حفاری نیز افزایش پیدا کند و بحث کیفیت قطعات، در قیمت تمام شده نیز بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر کیفیت خوب باشد، راندمان نیز افزایش پیدا می‌کند و قیمت تمام شده کار ما نیز در این زمینه کاهش پیدا می‌کند و با این کار می‌توان قیمت تمام شده نفت را در کشور کاهش داد.
وی با بیان این‌که اکنون قیمت تمام‌شده حفاری هر حلقه چاه را کاهش داده‌ایم، گفت: قیمت نفت و هزینه‌های حفاری را کماکان می‌توان کاهش داد تا وزارت نفت بتواند قدرت چانه‌زنی بیشتری داشته باشد و حرف خود را در اوپک به کرسی بنشاند.
تاکایدی خاطرنشان کرد: تمام این اقدامات انجام‌شده به پشتوانه تلاش، کار، اقدام و عملی است که در کشور انجام‌شده و کشتی پیشرفت صنعت نفت و ساخت، حرکت خود را انجام داده و به مسیرهای خوبی وارد شده است و اکنون باید با بهره‌گیری از علم و دانش در این مسیر به خوبی حرکت کنیم.
 

لینک کوتاه
نمایشگاه صنعت حفاری محمدرضا تاکایدی شرکت ملی حفاری

اخبار مرتبط

نظرات شما