نسیم اقتصاد- مدیر ناحیه دو موسسه اعتباری ثامن تلاش بیشتر در جذب منابع و عدم ایجاد مطالبات معوق با توجه به فضای رقابتی موجود را ضروری عنوان کرد و خواستار تلاش همه کارکنان در قالب برنامه‌ریزی مدون و تقسیم‌کار مناسب شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد، مصطفی ذوالقدر در بازدیدهای جداگانه از شعب سرپرستی‌های گلستان، مازندران و سیستان و بلوچستان با کارکنان صف و ستاد، روسای شعب و دوایر در جلساتی حاضر و با آنان به گفتگو پرداخت.
وی با تأکید بر هوشمندی کارکنان و بخصوص روسای شعب درزمینه سودآوری و بهره‌وری گفت: هر شعبه به‌عنوان یک واحد مستقل اقتصادی است که باید در تمامی شاخص‌های منابع، مصارف، و مطالبات عملکرد مناسب داشته باشد.
مدیر ناحیه دو، اعتبارسنجی درست را در کاهش مطالبات معوق حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: فرم‌های تسهیلاتی دقیقاً تکمیل و از سامانه اعتبارسنجی استفاده و از پرداخت تسهیلات خانوادگی، زنجیره‌ای و متقابل خودداری شود.
ذوالقدر با تاکید بر اهمیت پیگیری مطالبات تصریح کرد: مهار مطالبات معوق موجب وارد نشدن آسیب به سازمان و سایر بخش‌های آن می‌شود.
وی خواستار استفاده همکاران از روش‌های خلاقانه برای وصول مطالبات شد و افزود: جابجایی همکاران از یک شعبه‌ به شعبه‌ای دیگر، نباید بهانه و دستاویزی برای عدم توفیق در کاستن از حجم معوقات باشد.
وی در ادامه مدیران جدید را ادامه‌دهنده و تکمیل‌کننده راه مدیران سابق دانست و افزود: هدف نهایی مجموعه ثامن تبدیل‌شدن به بانک است که این مهم در سایه تلاش همکاران محقق می‌شود.
مدیر ناحیه دو با تأکید بر سرلوحه قرار دادن نظم و مدیریت زمان در کارهای روزانه، اضافه کرد: بکوشیم از حالت وظیفه گرا خارج شویم و در عوض رویکرد هدف‌گرا و افق گرا داشته باشیم.
ذوالقدر بابیان این‌که تلاش کنیم منافع سازمانی را بر منافع شخصی ترجیح دهیم، خواستار توجه بیشتر همکاران به اصل مشتری مداری شد و گفت: ثامن ازنظر مشتری مداری زبانزد سیستم بانکی است و این امتیاز بزرگی در عرصه رقابت بانکی است.
وی با تأکید بر اهمیت حفظ مشتریان قدیمی تصریح کرد: یک بانکدار موفق فردی است که با تسلط به مهارت‌های بازاریابی و بهره‌گیری از ارتباطات انسانی مؤثر، مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل و سپس به مشتریان دائمی تبدیل کند.
وی با تاکید بر تسلط کارکنان بر دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره افزود:  باید برای ارتباط مؤثر با مشتریان برنامه‌ریزی‌شده و برای حفظ آنان تلاش کنیم، در غیر این صورت رقبا گوی سبقت را از ما خواهند ربود.
وی با تأکید بر وجود هدف و نظم به‌عنوان دو عامل مهم برای کسب موفقیت در شعب اظهار داشت: از جلسات داخلی به‌صورت هدفمند بهره‌برداری و از آن به‌عنوان ابزاری مناسب برای ایجاد نظم، مطالعه بخشنامه اطلاعیه‌ها و فرازهای حسابرسی، مرور اهداف و تقسیم‌کار روزانه استفاده کنید.
وی همچنین ادامه داد: راه رسیدن به اهداف سازمانی چابکی، هدفمند کردن حرکات و تدبیر است. باید بکوشیم به‌موازات تغییرات ایجادشده نقاط قوتمان را شناسایی و ضعف‌هایمان را به فرصت تبدیل کنیم.
ذوالقدر در خاتمه از روسای شعب خواست با تشکیل جلسات راهبردی در شعب در راستای اهداف تعیین‌شده به‌صورت گروهی و جمعی برنامه‌ریزی کرده هدف تعیین کنند تا میزان دست‌یابی به اهداف مشخص شود.
 

لینک کوتاه
موسسه اعتباري ثامن مصطفي ذوالقدر جذب منابع کاهش مطالبات