اجلاس انرژی بریکس در هند میتواند یک فرصت راهبردی برای بازگشت ایران به بازار جهانی نفت باشد.
به گزارش
نسیم اقتصاد، حضور وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران را در اجلاس وزرای انرژی کشورهای عضو بریکس در هند باید یکی از مهمترین فرصتهای دیپلماسی انرژی کشور در سالهای اخیر دانست. این اجلاس در مقطعی حساس از تحولات بازار جهانی انرژی برگزار میشود و از آن جهت اهمیت ویژه دارد که بستری کمنظیر برای گفتوگو و رایزنی مستقیم با بزرگترین تولیدکنندگان و مصرفکنندگان نفت جهان فراهم میکند.
بریکس بیش از آنکه یک ائتلاف صرفاً اقتصادی باشد، به تدریج در حال تبدیل شدن به یکی از مراکز مهم شکلدهی به ترتیبات جدید اقتصاد و انرژی جهان است.
در بخش تولیدکنندگان، کشورهایی مانند روسیه، عربستان سعودی و سایر صادرکنندگان بزرگ نفت از بازیگران تعیینکننده در تحولات بازار جهانی محسوب میشوند.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
قیمت نفت در معاملات روز سهشنبه بازار جهانی اندکی کاهش یافت. 21 بهمن 1404
نظرات شما