یکی از پیشرفتهترین واحدهای مولد برق کشور در نیروگاه گازی خلیج فارس هرمزگان، پس از عملیات جامع تعمیراتی توسط شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، بار دیگر با ظرفیت 165 مگاوات به مدار تولید بازگشت.
به گزارش
نسیم اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو(پاون) واحد شماره
G12که به دلیل تکنولوژی پیشرفته (
GT13E2) نقش کلیدی در تنظیم فرکانس و پایداری شبکه سراسری برق ایفا میکند، با تکیه بر دانش فنی و دستان متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران وارد مدار شد. این بازگشت، حاصل بازسازی کامل محفظه احتراق، تعمیرات گسترده بر روی تجهیزات دوار، بهسازی اگزوز خروجی و بازسازی قسمتهای حیاتی است.
محمد باقر لطفی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، در تشریح ابعاد فنی این پروژه اظهار داشت: این عملیات پیچیده، با ثبت بیش از 7000 نفرساعت کار تعمیراتی و اجرای حدود 4500 فعالیت تخصصی در شرایط سخت وطاقت فرسای جنوب کشور به ثمر رسید. بخشی از این اقدامات در محل نیروگاه و بخشی دیگر در کارگاههای تخصصی شرکت با دقت مهندسی بالا انجام شد تا تضمینی برای پایداری شبکه در فصل پرمصرف پیشرو باشد
لطفی با تقدیر از تلاشهای مجدانه کارکنان، به جنبه انسانی و ایثارگونه این پروژه اشاره کرد و افزود: بخش قابلتوجهی از این عملیات تعمیراتی در شرایط سخت وپرخطر جنگ تحمیلی رمضان انجام شد. فعالیت شبانهروزی متخصصان ما در این شرایط حساس، گواه ایمان و ایستادگی این عزیزان به خدمت در راه میهن است؛ ایثارگری که فصلی درخشان در کارنامه صنعت برق کشور ثبت کرد.
ایشان به مرارتهای وسختی های تولید این انرژی حیاتی اشاره کرد واز مردم ومصرف کنندگان درخواست داشت با مصرف بهینه انرژی برق ،همکار ما در تولید این انرژی حیاتی باشید.
لینک کوتاه
نظرات شما