نخستین مرکز تحقیق و توسعه شبکه هوشمند صنعت برق افتتاح شد

مدیرکل دفتر فنی، مهندسی و هوشمندسازی شبکه توزیع شرکت توانیر از افتتاح نخستین مرکز تحقیق و توسعه شبکه هوشمند صنعت برق با هدف بهبود ناترازی انرژی الکتریکی کشور خبر داد.
به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از توانیر، حامد احمدی با اشاره به افتتاح نخستین مرکز تحقیق و توسعه شبکه هوشمند صنعت برق، بهبود مدیریت ناترازی تولید و مصرف برق در کشور و مصرف هوشمندانه انرژی الکتریکی را از مهمترین اهداف راهاندازی این مرکز عنوان کرد.
مدیرکل دفتر فنی، مهندسی و هوشمندسازی شبکه توزیع شرکت توانیر مدیریت مصرف هوشمند را از ارکان سیاستگذاری صنعت برق در خصوص ناترازی برشمرد و با اشاره گسترش استفاده از تجهیزات هوشمند در زندگی مردم، از شکلگیری یک اکو سیستم جدید در این عرصه خبر داد که کنتورهای هوشمند از اجزای اصلی آن محسوب میشود و به زودی سایر تجهیزات مانند کلیدهای هوشمند نیز در خانهها نصب خواهد شد تا امکان استفاده هوشمندانه از انرژی الکتریکی را برای همگان فراهم کند.
احمدی مرکز تحقیق و توسعه شبکه هوشمند را مجهز به واحد تولید برق خورشیدی، خودروی برقی، ذخیرهساز انرژی الکتریکی و تجهیزات خانه هوشمند ذکر کرد و افزود: این مجموعه به تمامی اجزای هوشمند متصل به شبکههای برق تجهیز شده و از مهمترین قابلیتهای آن شبیهسازی دادههای صنعت برق از طریق دادهکاوی و تصمیمگیری به کمک هوش مصنوعی است که بهترین تصمیمات را در اختیار راهبران شبکه قرار میدهد.
وی طراحی و تولید نرمافزارها و شبیهسازهای مورد استفاده در این مرکز را کاملا داخلی عنوان و از تلاش تولیدکنندگان ایرانی برای ساخت و بومیسازی سایر تجهیزات جدید در این عرصه خبر داد.
احمدی در خاتمه با اشاره به نزدیک شدن فصل گرما و پرباری شبکه از مردم عزیز کشور خواست برنامههای مدیریت مصرف را جدی بگیرند و با صرفهجویی در مصرف برق، صنعت برق را در مدیریت اوج بار تابستان یاری دهند.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
افتتاح نخستین مرکز تحقیق و توسعه شبکه...
مدیرکل دفتر فنی، مهندسی و هوشمندسازی شبکه توزیع شرکت توانیر از افتتاح نخستین مرکز... 15 اردیبهشت 1405



نظرات شما