مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو گفت: آب نباید مسئله‌ای سیاسی یا ابزار قدرت باشد، بلکه آب یک موضوع حیاتی است که باید با مشارکت مستقیم مردم مدیریت شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "غلامحسین مقیمی"، مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو با بیان اینکه مردم مدیران اصلی آب هستند، گفت: آب به مسئله اصلی مردم تبدیل شده که همه مردم با آن درگیرند و آب در فرهنگ و آیین ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد
 
وی افزود: اگر مدیریت آب مردمی سازی شود، چالش ها آب در ایران برطرف می شود.
 
مقیمی ادامه داد: خوشبختانه امروزه آب به مسئله اول مردم تبدیل شده و واکنش‌های اجتماعی نسبت به هدررفت آب در سطح شهر و فضای مجازی نشان‌دهنده حساسیت عمومی است.
 
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با اشاره به اینکه برای نشان دادن ارزش آب باید از ابزار های هنر بیشتر استفاده شود، تصریح کرد: یکی از تفاوت‌های این نمایشگاه با دوره‌های گذشته، برگزاری کارگاه‌های اجتماعی و برنامه‌های هنری ویژه بود.
 
مقیمی به برنامه های هنری ویژه این نمایشگاه اشاره و بیان کرد: نیایش آب، پرده‌خوانی و نقالی آب با هدف فرهنگ‌سازی و ایجاد ارتباط عاطفی مردمتز جمله برنامه های بر گزار شده در این نمایشگاه است.
 
وی سیاست وزارت نیرو را اصلاح الگوی مصرف دانست و دامه داد: مردم باید به رعایت الگوی واقعی مصرف یعنی 130 لیتر در روز ترغیب شوند، و همچنین باید افرادی که بیش از اندازه آب را هدر می‌دهند معرفی شوند تا جامعه نسبت به این رفتار قبیح حساس شود.
 
رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه های آب و برق وزارت نیرو خاطرنشان کرد: بهبود فضای کسب‌وکار در حوزه آب نیز از دیگر اولویت‌های وزارت نیرو است، چرا که بدون آن تلاش‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی بی‌نتیجه خواهد بود.
 
مقیمی ادامه داد: خوشبختانه امروز آب به مسئله اول مردم تبدیل شده و واکنش‌های اجتماعی نسبت به هدررفت آب در سطح شهر و فضای مجازی نشان‌دهنده حساسیت عمومی است و امیدواریم در سایه این تحول اجتماعی شاهد همراهی اتفاق های مثبتی در راستای کاهش چالش های آبی کشور باشیم.

لینک کوتاه
مدیریت آب