تا پایان سال 1403، مجموع زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور، ایرانخودرو و سایپا، به حدود 280 همت رسیده است.
به گزاش
نسیم اقتصاد، آرش محبینژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودروی کشور، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس صورتهای مالی حسابرسیشده تا پایان سال 1403، مجموع زیان انباشته شرکتهای ایران خودرو و سایپا کمتر از 280 هزار میلیارد تومان بوده است.
وی تصریح کرد: در این میان، حدود 620 هزار میلیارد تومان «سوبسید سیاه» بین دلالان و واسطههایی که خودروها را از کارخانه دریافت کرده و در بازار آزاد فروختهاند، توزیع شده است.
محبینژاد گفت: این مبلغ شکاف بازار را میان این گروهها تقسیم کرده است که ما آن را به عنوان سوبسید سیاه معرفی میکنیم.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
صنعت خودروسازی متزلزل انگلیس با توجه به اینکه بازار جهانی، تحت تاثیر رقابت بین آمریکا و... 5 تیر 1404
در حالی که انجمن خودروسازان ایران با ارسال دو نامه به رئیسجمهور خواستار جلوگیری از... 4 خرداد 1404
نظرات شما