شنبه؛ پایتخت تعطیل خواهد بود؟

از سوی هواشناسی استان تهران هشداری صادر شده است. طبق گفته مدیر کل این نهاد این هشدار برای این است که در پی گرمای هوا، افزایش مصرف حاملهای انرژی و تابش اشعه فرابنفش را شاهد خواهیم بود.
مدیرکل هواشناسی استان تهران ادامه داد: در چند روز گذشته دمای تهران حداکثر به 34 تا 35 درجه سانتیگراد رسید اما در زمان هشدار سطح زرد در روزهای آینده دمای هوا به 38 تا 39 درجه سانتیگراد میرسد که نشان از گرم شدن هوا دارد البته در برخی مناطق جنوبی همچون ورامین درجه هوا به 41 تا 42 درجه هم میرسد.
وی درباره اینکه امکان تعطیل شدن دوباره تهران در چنین وضعیتی وجود دارد، اضافه کرد: تعطیلی را باید مسوولان اجرایی تصمیم بگیرند، ما هشدار را صادر کردیم زیرا به دلیل گرمای هوا، افزایش مصرف حاملهای انرژی و تابش اشعه فرابنفش را شاهد خواهیم بود.
خورشیدی افزود: در چنین شرایطی احتمال گرمازدگی و نیاز آبی شهروندان هم با رشد مواجه خواهد شد، اگر چه برای گیاهان و جانواران نیز رشد نیاز آبی بیشتر میشود.
لینک کوتاه



نظرات شما