در روزهای اخیر و با افزایش دمای هوا و اوجگیری مصرف برق، خاموشیهای برنامهریزی شده بار دیگر به مهمان ناخوانده خانههای تهرانیها تبدیل شده، اما نکته قابل توجه این است که برخلاف انتظار شهروندان، دیگر خبری از ارسال پیامکهای اطلاعرسانی خاموشی برای اکثر مشترکان نیست.
به گزارش
نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، گزارشهای مردمی و مشاهدات میدانی حاکی از آن است که در بیشتر موارد، قطع برق بدون اطلاع قبلی و به صورت ناگهانی رخ داده و پیامکهای هشدار تنها به مدیران ساختمانها(کسانی که قبض برق واحدها را میپردازند) ارسال میشود. این مسئله باعث بروز مشکلات فراوانی برای مردم شده و نارضایتی آنها را به دنبال داشته است.
در حالی که در ماههای گذشته سامانههای پیامکی یکی از ابزارهای کلیدی در مدیریت بحران و اطلاعرسانی به موقع به مشترکان برق بود، پیگیری ایسنا از شرکت توزیع برق تهران بزرگ بیانگر این است که به دلیل هزینههای بالای ارسال پیامک، تنها مدیران ساختمانها پیامک دریافت میکنند و سایر مشترکان باید از طریق سامانه «برق من» یا مراجعه به سایت شرکت و شماره #121*500* با وارد کردن شناسه قبض، از زمان خاموشیهای خود مطلع شوند.
این اقدام هر چند از نظر اقتصادی قابل توجیه است، اما باعث ایجاد چالشهای جدیدی برای مشترکان شده است، زیرا بسیاری از افراد از این روشهای اطلاعرسانی جایگزین استفاده نکرده و قطع برق ناگهانی، بویژه در گرمای شدید، مشکلات جدی برای آنها به همراه دارد.
کارشناسان و شهروندان بر این باورند که در شرایط بحران کمبود برق و گرمای بیسابقه، شفافیت و اطلاعرسانی به موقع از طریق پیامک یا دیگر روشهای مؤثر، نقش بسیار مهمی در جلب اعتماد عمومی و کاهش نارضایتیها دارد. به همین دلیل، انتظار میرود دولت و شرکتهای مرتبط با همکاری یکدیگر راهکارهایی را برای ارتقای کیفیت اطلاعرسانی و کاهش هزینهها اتخاذ کنند تا مردم با آمادگی و آگاهی بیشتر بتوانند با خاموشیها کنار بیایند.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
شرکت کنترل ترافیک تهران اعلام کرد: به منظور برخی تعمیرات هر 2 باند رفت و برگشت تونل... 28 اردیبهشت 1404
با افزایش مصرف برق و از 13 اردیبهشت ماه، تنظیمات محدودکننده مصرف برق در کنتورهای هوشمند... 13 اردیبهشت 1404
شرکت توزیع برق تهران بزرگ طی اطلاعیهای از مردم تهران خواست میزان مصرف برق خود را کاهش... 14 مرداد 1403
نظرات شما