مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی در جمع کارکنان این حوزه گفت: روابط عمومی در کنار ایفای نقش خود به عنوان یک مرجع اطلاعرسانی باید تحلیلگر، دقیق و پاسخگو باشد.
به گزارش
نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران در این نشست که محمد حسین حدیدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت، مدیران روابط عمومی شرکت های تابعه و بانک ایران ونزوئلا نیز حضور داشتند، دکتر خانی ضمن تشکر و قدردانی از تلاشهای مستمر و موثر کارکنان اداره کل روابط عمومی، بر نقش کلیدی این بخش در تحقق اهداف راهبردی بانک تأکید کرد.
وی در سخنان خود بیان داشت: روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی میان بانک و مشتریان خاص آن که شامل صادرکنندگان، تجار بزرگ و برخی نهادهای دولتی می شود، نقشی حیاتی در ایجاد تصویر مطلوب بانک در اذهان عمومی، اعتماد سازی و جلب رضایت مشتریان دارد و حفظ جایگاه خاص بانک توسعه صادرات ایران در نگاه کارکنان و مشتریان تا حد زیادی به کیفیت و اثربخشی عملکرد روابط عمومی وابسته است.
دکتر خانی با اشاره یه اینکه اقدامات روابط عمومی باید به هنگام باشد، تاکید کرد: این بخش از بانک باید بتواند با استفاده از تحلیل دادهها، گزارشهای دقیق، پیامهایی منسجم و قابل اعتماد به مخاطبان ارائه دهد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران همچنین خاطرنشان کرد: مخاطبان بانک توسعه صادرات ایران، افرادی با سطح بالایی از تخصص و انتظار هستند که هرگونه ابهام یا اطلاعات نادرست میتواند به اعتماد آنها آسیب بزند. بنابراین، روابط عمومی باید با دقت تمام، ضمن شناسایی ذائقه و نیازهای این مخاطبان، محتوای اطلاعرسانی را به گونهای تنظیم کند که پاسخگوی انتظارات آنان باشد.
وی در ادامه گفت: یک روابط عمومی موفق، به موقع و دقیق عمل میکند، دادههای سازمان را تحلیل میکند و در مسیر تحقق اهداف استراتژیک بانک، نقش راهبردی دارد؛ این بخش باید در تعامل مستمر با معاونتها و بخشهای مختلف بانک، زمینهساز ارتقاء تصویر مطلوب بانک در داخل و خارج از سازمان باشد.
در پایان، دکتر خانی از تمامی کارکنان روابط عمومی گروه بانک توسعه صادرات ایران به خاطر تلاشهای بیوقفه و حرفهایشان قدردانی کرد و خواستار توجه ویژه به نوآوری و خلاقیت در فعالیتهای این حوزه شد تا بتواند پاسخگوی نیازهای متنوع و پیچیده مخاطبان باشد.
در این نشست دکتر غلامرضا کاظمی دینان از پیشکسوتان روابط عمومی با اشاره به اهمیت ارتباطات انسانی به تشریح ویژگی های یک روابط عمومی حرفه ای پرداخت و گفت: روابط عمومی باید به درستی و بدون پیش داوری صدای مشتریان را بشنود و پس از تحلیل، آن را جهت تصمیم گیری بهتر به مدیران ارشد سازمان منعکس کند.
در ادامه این نشست دکتر علیرضا کتابداری از اساتید علوم ارتباطات اجتماعی با تبیین انواع روابط عمومی شامل روابط عمومی توجیه گر، تبیین گر و تحلیلگر ابراز داشت: روابط عمومی حرفه ای نگاه تحلیلگر دارد و برای مدیران ارشد سازمان مشاوری دقیق و مطلع محسوب می شود.
در ادامه، شهریار صابری رئیس اداره کل روابط عمومی بانک، گزارشی از عملکرد این اداره طی یک سال گذشته ارائه کرد.
وی همچنین با اشاره به سیاستها، اهداف و برنامههای آینده، گفت:برنامههای پیشبینیشده این اداره، مبتنی بر استراتژیهای کلان بانک و نیازهای مخاطبان طراحی و اجرا شدهاند.
در پایان این نشست نیز کارکنان روابط عمومی گروه بانک توسعه صادرات ایران در فضایی صمیمانه به طرح نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و مدیرعامل بانک نیز پاسخگوی سوالات مربوطه بود.
نظرات شما