عملیات اجرایی حفاری خزر پس از 3 دهه وقفه با فرمان وزیر نفت آغاز شد

وزیر نفت فرمان آغاز دوباره عملیات حفاری اکتشافی در بخش کمعمق دریای خزر را با استقرار دکل حفاری شرکت حفاری شمال در ساختار رودسر در بلوک 18 خزر و عمق 70 متری آب صادر کرد.
این حفاری اکتشافی تا عمق نهایی 5077 متر و با هدف ارزیابی مخزنی ساختار رودسر انجام میشود.
آخرین چاه بخش کمعمق دریای خزر در سال 1376 حفر شد. حفاری در بخش عمیق دریای خزر نیز از سال 1393 متوقف بود که آغاز دوباره فعالیت در این بخش نیز پس از تعمیرات سکوی نیمهشناور ایران ـ امیرکبیر در برنامه وزارت نفت قرار دارد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
قدردانی معاون وزیر نفت از تلاش کارکنان...
معاون وزیر نفت در امور برنامهریزی در بازید از پالایشگاههای آسیبدیده پارس جنوبی از... 24 اردیبهشت 1405
بازدید معاون وزیر نفت از خسارتهای وارده...
محمدصادق عظیمیفر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی... 23 فروردین 1405
بازدید مشاور وزیر نفت در امور اجرایی از...
در آخرین روز از بیستونهمین دوره نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی... 21 اردیبهشت 1404
بازدید مشاور جوان وزیر نفت و رئیس...
در روز جمعه 19 اردیبهشت دومین روز برگزاری بیستونهمین دوره نمایشگاه بینالمللی نفت،... 20 اردیبهشت 1404
رایزنی مدیرعامل شرکت پالایشگاهی نفت...
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در دیدار با دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پالایش... 19 اردیبهشت 1404
گزارش وزیر نفت از برگزاری همایش...
وزیر نفت در نشست امروز هیئت دولت گزارشی از رویداد تحول در سرمایهگذاری و توسعه در... 3 اردیبهشت 1404



نظرات شما