سخنگوی طرح کالابرگ با اعلام اجرای طرح کالابرگ الکترونیک از ساعت 17 امروز، جزییات آن را تشریح کرد.
به گزارش
نسیم اقتصاد، سیده مرجان دبیری در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی قرار است از ساعت 17 امروز اجرا شود، اظهار کرد: مرحله اول طرح کالابرگ الکترونیکی امروز با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمانهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) آغاز شد. در این مرحله از طرح، خانوارهای مشمول سه دهک اول تحت پوشش میتوانند از امروز از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.
وی ادامه داد: این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهکهای اول تا هفتم اجرا میشود. بر این اساس، دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر 500 هزار تومان و دهکهای چهارم تا هفتم به ازای هر نفر 350 هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد. این اعتبار برای خرید 11 قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص مییابد.
در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابهالتفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود
سخنگوی طرح کالابرگ با اشاره به ویژگیهای طرح کالابرگ الکترونیک، خاطرنشان کرد: مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی میتوانند متناسب با نیازشان کالاهای تعیینشده را (حداقل سه نوع کالای مختلف) خریداری کنند. محدودیتی در مقدار خرید هر کالا وجود ندارد، در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابهالتفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
در صورت استفاده نکردن کامل از اعتبار مرحله اول، مانده اعتبار به دوره بعد منتقل خواهد شد
اعتبار کالابرگ الکترونیک تا پایان خردادماه 1404 قابل استفاده است
دبیری با تاکید بر اینکه در صورت استفاده نکردن کامل از اعتبار مرحله اول، مانده اعتبار به دوره بعد منتقل خواهد شد، خاطرنشان کرد: مشمولان میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست. خریداران میتوانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروههای کالایی مدنظر انتخاب کنند.
به گفته وی، اعتبار کالابرگ الکترونیک تا پایان خردادماه 1404 قابل استفاده است.
امکان استعلام مانده اعتبار
سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیک در ادامه با اشاره به فروشگاههای متصل به این طرح، نیز توضیح داد: طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از 230 هزار فروشگاه عمده، خرد و 13 فروشگاه زنجیرهای (افق کوروش، اتکا، ترقی، جانبو، دیلی مارکت، رفاه، گندم، محسن، مینومارت، هایپراستار، هایپر فامیلی، هفت و والمارکت) اجرا میشود. علاوه بر این، خرید اینترنتی از طریق «اسنپمارکت» و «دیجیکالا» نیز امکانپذیر است. مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدماتدهندگانی چون «بازار»، «مایکت» و سایت
shoma.sfara.ir دریافت و نصب کنند.
بنابر اظهارات دبیری، همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #1463*500* فراهم شده و مرکز تماس 021-6369 آماده پاسخگویی به سوالات و درخواستهای مشمولان طرح است.
وزارت رفاه پیامکی مبنی بر افزایش یا برداشت اعتبار ارسال نمیکند؛ مراقب کلاهبرداران باشید
وی با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای هموطنان، پیامکی مبنی بر افزایش یا برداشت اعتبار یا لینک برنامه ارسال نمیکند، به شهروندان توصیه کرد از ورود به لینکهای نامعتبر پرهیز کنند.
دبیری همچنین اظهار کرد: از روزی که اعتبار برای افراد در مرحله اول شارژ شود؛ افراد میتوانند به مدت پنج روز میتوانند خرید کنند که بر این اساس اعتبار خانوارهای دهک یک تا 3 در آمدی 500 هزار تومان و دهک 4 تا 7 درآمدی 350 هزار تومان به ازای هر نفر است.
لینک کوتاه
نظرات شما