به گزارش نسیم اقتصاد، کارل یونگ_ کنار تابلوی شارژ گوشی همراه در لابی ورودی هتل المپیک ایستاده بودم تا اندکی گوشیمو شارژ کنم. همه جور آدم دیدم؛ ورزشکار، مدیر و کارشناس، استاد، دانشجو و پژوهشگر، متخصصین و کارگزاران ارتباطی و روابط عمومی، اهالی رسانه و بازاریابان شرکت های تبلیغاتی، آموزشی، فروشندگان هدایا و کالاهای فرهنگی،،، باهمه تفاوت هایشان همه در یک موضوع اشتراک داشتند، و آن اینکه؛ تلاش کنند تا با دانش و آگاهی بیشتر زندگی را ترازمند بگذرانند و سازمان متبوع خود را از بحرانِ ناترازی دور سازند چرا که به گفته آلبرت انیشتین: در بحران ها، ذهنِ خلاق زنده می ماند.
کنفرانس روابط عمومی و صنعت که به لطف خدا و با همت بلند آقای تقی پور و همراهانشان در سالن اجتماعات هتل المپیکِ مجموعه آزادی و در روز شنبه 27 بهمن ماه 1403 برپا شد، امسال نیز مانند سالهای گذشته پر بار و موفقیت آمیز بود.
به باور نگارنده این کنفرانس که بدلیل شرایط کشور از ویژگی به هنگام بودن برخوردار بود یکی از موفق ترین نشست های علمی، پژوهشی و کارشناسی در حوزه روابط عمومی و صنعت بود که پیرامون موضوع "بررسی نقش روابط عمومه ها در مدیریت بحران ناترازی انرژی و صنعت" مقالات، سخنرانی ها، پانل ها و میزگردهای پرسش و پاسخی داشت که شایسته توجه جدی رسانه ها بویژه رسانه ملی به آنرا دارد.
مصرف بیش از 75 درصد تولید گاز کشور در بخش خانگی! یعنی خام سوزی گنج ارزشمند گاز، بعنوان ثروتی ملی که متعلق به همه نسل هاست بالاترین ناترازی است که دانسته، به اجبار و به نوعی خود خواسته درحال وارد آوردن خسارت جبرانوناپذیر به این دارایی پرقیمت است. بگذریم که ادامه همین شیوه ناپسند و مدیریتِ مضر درسالهای آتی ناترازی انرژی را به جایی می رساند که کشور را به یک بحران لاینحل ملی دچار خواهد کرد. این دارایی خداداد می تواند با مدیریت صحیح و اجماع ملی از تهدید به فرصت تبدیل شده و از محدودیت موجود به امکان و قدرتی ارزش آفرین تبدیل گردد.
بحران ها مارا مجبور می کنند تا انتخاب کنیم و در انتخابمان خودمان را تعریف کنیم.
"رسانه و روابط عمومی" بعنوان دوبازی مهم "مردم محور" می توانند در تبین موضوع و سپس ترغیب و همراه ساختن جامعه در رفع ناترازی ها، بالاترین نقش را بازی کرده و یاری رسان دولتمردان باشند.
استفاده از ابزار مدرن اطلاع رسانی، ارتباطی، هوش مصنوعی و شبکه های اجتماعی با بهره مندی علنی از بخش های تحقیق و توسعه سازمانها و همچنین ارتباطات دوسویه رسانه ها و روابط عمومی ها با "مردم" که ذینفعان حقیقی منابع ملی هستند، این مهم را یادآوری می کند که طبیعت به خودی خود منظم و ترازمند آفریده شده و اگر دخالت تخریبگونه انسان نباشد می داند که خودرا چگونه و به نیکی مدیریت کند.
ماهاتمان گاندی معتقد است: در بحران ها صداقت و شجاعت راه حل هستند.
از این رو باید عنایت داشت که موضوع ناترازی در همه زمینه ها، امری طبیعی نیست! بلکه موضوعی است که دست ساز انسان و بخاطر بی تدبیری های او حاصل شده.
دهمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت با رویکرد و محوریت:
"نقش روابط عمومی در مدیریتِ بحرانِ ناترازی ها و توسعه صنعتی"
نشستی بجا و قابل تقدیر بود که جا دارد مدتها روی مقالات، هشدارها و مباحث طرح شده در آن توجه شود و از آنجاکه به گفته رالف والدو امرسون: "در هر بحرانی، فرصتی برای شروع دوباره وجود دارد"
لازم است نتایج پژوهش ها در این زمینه باز تولید و باز نشر داده شود.

علی جهانی، پژوهشگر رسانه و روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی

لینک کوتاه
مدیریت بحران ناترازی رشد ناترازی انرژی و صنعت

اخبار مرتبط

 رشد اقتصادی 3.3 درصد شد

رشد اقتصادی 3.3 درصد شد

آخرین محاسبات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال 1400، در... 10 اسفند 1403

نظرات شما