نشست تحلیلی «ویژگی‌های نظارت موثر بانکی» با حضور مدیران ارشد بانکی و صاحبنظران اقتصادی روز سه شنبه 24 مهر 1403 در پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برگزار شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، دکتر کورش پرویزیان؛ سرپرست پژوهشکده پولی و بانکی در نشست تحلیلی «ویژگی‌های نظارت موثر بانکی» گفت : اول از همه اندازه‌گیری مهم است و اینکه حجم مشکل چقدر است و آیا گزارش‌ها دقیق می‌باشد و به درستی مسئله را منتقل می‌کنند یا خیر. آیا حسابداری و حسابرسی منعکس کننده مسائل هستند یا خیر؟

 
در حوزه بانکداری، متغیرهایی که الان همچون نرخ سود، کارایی بازارها و بانک را تحت تاثیر قرار می‌دهند. وقتی رفتار با بانک‌ها درست نباشد، در این حالت بانک‌ها به سمت ناترازی بیشتر هدایت می‌شوند. نسبت بانک‌ها جزو کمترین مقادیر می‌باشد. در این حالت چه دلیلی وجود دارد که مردم به سمت سرمایه‌گذاری در بانک‌ها ترغیب شوند؟
همچنین دولتی کردن بانک‌ها مشکل را پیچیده‌تر می‌کند. دولت همواره با کسری مواجه بوده و با قول دادن به مردم، انتظار آنها را برای افزایش مخارج دولت بالاتر برده‌ است. از سوی دیگر، مجلس در زمان تصویب بودجه، کسری بودجه را با افزایش بودجه پیشنهادی، بیشتر می‌کند. بنابراین در ادامه، بدهی دولت به بانک مرکزی افزایش و ارزش پول کاهش می‌یابد.

نشست تحلیلی «ویژگی‌های نظارت موثر بانکی» با حضور  آقایان: حسن معتمدی؛ رئیس هیئت مدیره صندوق ضمانت سپرده ، مهدی عطوان؛ صاحبنظر در حوزه نظارت بانکی، دکتر عبدالمهدی ارجمندنژاد؛ مدیرکل حسابرسی و ریسک بانک مرکزی، دکتر مهدی قاسمی علی‌آبادی؛ رئیس مرکز نوآوری و تحقیقات بانکداری اسلامی بانک پارسیان و دکتر علی ارشدی؛ مدیر پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی  روز سه شنبه 24 مهر 1403 در پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برگزار شد.

لینک کوتاه
بانک مرکزی موسسات مالی غیربانکی بانک‌ کوروش پرویزیان

اخبار مرتبط

نظرات شما