رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بورس‌ها خط مقدم بازار سرمایه هستند.

به گزارش نسیم اقتصاد، حجت‌اله صیدی - معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی - در مراسم آغاز هفته جهانی سرمایه‌گذار (آیسکو IOSCO) که با حضور مدیران بازار سرمایه کشور برگزار شد، گفت: شعار امسال آیسکو برای هفته سرمایه‌گذار شعار با معنایی است. در شعار «سرمایه‌گذار آگاه، پیش از اقدام به سرمایه‌گذاری درباره آن به طور مستقل تحقیق می‌کند»، سه واژه هوشمندی، تحلیل و استقلال در بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: ما در زبان انگلیسی چند واژه داریم که در فارسی از آن با کلمه هوشمند و باهوش یاد می‌کنیم. در ادبیات مالی اصل مهم این است که سرمایه‌گذار هوشمند باشد، یعنی طبق تعبیرهای زبان‌شناختی، عوامل محیطی و انسانی را نیز در انتخاب خود برای سرمایه‌گذاری مدنظر قرار دهد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به نقش عواملی چون تحلیل، تحقیق و استقلال در سرمایه‌گذاری گفت: استقلال در تحلیل حتما باید در سرمایه‌گذاری‌ها مدنظر قرار گیرد تا هم سرمایه‌گذار و هم بازار منتفع شود.

صیدی گفت: اثر عوامل محیطی بر بورس جزو ذات محیط‌های سرمایه‌گذاری است، اما مهم این است که سرمایه‌گذار آرام، هوشمند، با تحلیل و مستقل شرایط را بررسی کند و در بازار به کار خود ادامه دهد.

وی در پایان با اشاره به این‌که بورس‌ها خط مقدم بازار سرمایه هستند، برای فعالان بازار سرمایه آرزوی موفقیت کرد.


لینک کوتاه
بورس‌ بازار سرمایه سرمایه‌گذار هوشمند

اخبار مرتبط

هوای معتدل بازار سرمایه

هوای معتدل بازار سرمایه

امروز بازار بورس با رشد نسبی 1921 واحد مواجه شد و شاخص کل به دو میلیون و 163 هزار واحد رسید. 22 اسفند 1402

نظرات شما