در حالی از ابتدای هفته بازار طلا و سکه به دنبال جهش شدید قیمت اونس طلا، در حال مرزشکنی قیمت‌ها بودند، اما در روز چهارشنبه تغییر فاز داده و به کانال پایین‌تر سقوط کردند.

به گزارش نسیم اقتصاد، قیمت هر قطعه سکه امامی روز چهارشنبه در بازار تهران 710 هزار تومان ریخت و به کانال 45 میلیون تومان سقوط کرد. هر قطعه سکه امامی در آخرین معاملات روز چهارشنبه، 45 میلیون و 765 هزار تومان قیمت پیدا کرد که کاهش 1.5 درصدی را نشان می‌دهد.
 
تغییر قیمت‌ها در انواع سکه‌ها نیز روز چهارشنبه مشاهده شد. هر قطعه سکه بهار آزادی 300 هزار تومان، نیم‌سکه 450 هزار تومان، ربع‌سکه 250 هزار تومان و سکه گرمی 50 هزار تومان ریزش کرد. بر همین اساس، سکه بهار آزادی در بازار 40 میلیون و 810 هزار تومان، نیم‌سکه 24 میلیون و 950 هزار تومان، ربع‌سکه 16 میلیون و 750 هزار تومان و سکه گرمی 7 میلیون و 750 هزار تومان قیمت پیدا کرد.
 
در این میان، گزارش‌ها نشان می‌دهد که حباب سکه امامی در حدود 587 هزار تومان کاهش یافت و به 8 میلیون و 317 هزار تومان رسید.
 
طلا هم فرو ریخت
 
بررسی روند بازار طلا نیز از ریزش قیمت‌ها حکایت دارد. هر گرم طلای 18عیار امروز در بازار تهران 29 هزار تومان کاهش قیمت داشت و به 3 میلیون و 878 هزار تومان رسید. هر مثقال طلا هم 112 هزار تومان ریزش کرد و 16 میلیون و 798 هزار تومان شد.
 
بازار طلا به چه سمتی می‌رود؟
 
تحلیلگران اقتصادی با وجود تلاش سیاست‌گذار برای تثبیت قیمت دلار معتقدند، قیمت اونس جهانی طلا در صورتی که تثبیت شود به کاهش قیمت در بازار طلا منجر خواهد شد.
 
آنها قیمت دلار را بازیگر فعال‌تری در تعیین قیمت بازار فلز زرد می‌دانند و معتقدند کاهش قیمت اسکناس آمریکایی در معاملات پشت‌خطی در روز چهارشنبه ریتم قیمت در بازار طلا را در آخرین روز هفته کاهش بیشتری می‌دهد.
 
در این میان، معامله گران فنی با بررسی وضعیت بازار سکه معتقدند سطح 45 میلیون و 400 هزار تومان به عنوان هدف اصلی و مقاومتی سکه در نظر گرفته شده است و در صورتی که قیمت سکه این سطح را شکست دهد، احتمال ادامه رشد و رسیدن به سطوح بالاتر وجود دارد. همچنین سطح 45 میلیون و 200 هزار تومان مرز حمایتی سکه است که می‌تواند نقش کلیدی در حفظ قیمت سکه ایفا کند.
 
به عقیده این گروه در صورت کاهش قیمت سکه، محدوده یاد شده به عنوان نقطه برگشت عمل خواهد کرد و اگر قیمت زیر این سطح نوسان دهد، احتمال فشار فروش و حرکت قیمت‌ها به سمت سطوح پایین‌تر وجود دارد.

لینک کوتاه
قیمت طلا قیمت سکه بازار طلا

اخبار مرتبط

ثبات در بازار طلا و سکه

ثبات در بازار طلا و سکه

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز (پنج‌شنبه، پنجم مهر) در بازار طلای تهران بدون تغییر نسبت... 5 مهر 1403

نظرات شما