مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در نشست با مدیران ارشد سازمان، دستیابی به 18 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه در فعالیت‌های توسعه‌ای و تولیدی این شرکت را افتخاری بزرگ عنوان کرد و گفت: ضروری است تا فعالیت‌های این شرکت از منظر ایمنی به صورت مداوم با استانداردهای بین‌المللی مقایسه و ارزیابی شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس، نشست بررسی اهم فعالیت‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست در طول دوره تعمیرات اساسی سکوهای گازی پارس جنوبی، بعد از ظهر روز گذشته (سه‌شنبه، 3 مهر 1403) با حضور مدیرعامل، معاون طرح‌های توسعه‌ای، مدیران و مجریان طرح‌های توسعه‌ای شرکت نفت و گاز پارس برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست که در ارتباط زنده تصویری با مناطق عملیاتی ناحیه یک و دو سکوهای گازی پارس جنوبی برگزار شد، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به حادثه تلخ و ناگوار معدن طبس که موجب جان‌باختن شماری از هموطنان شد و ضمن ابراز همدردی با خانواده جان‌باختگان، اظهار کرد: این حادثه ضایعه دردناکی بود که در سطح ملی موجب تأثر و تألم خاطر اذهان عمومی شد، ضمن تسلیت به خانواده این عزیزان، امیدواریم که مجروحین این حادثه هر چه زودتر شفا یافته و به آغوش خانواده بازگردند.
 
تورج دهقانی در ادامه بر ضرورت رعایت الزامات ایمنی در فعالیت‌های صنعتی بخصوص در صنعت گاز تأکید کرد و ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه و شبانه‌روزی کارکنان سکوهای دریایی پارس جنوبی گفت: محیط کسب و کار در صنعت نفت، بخصوص فعالیت‌های عملیاتی در بخش فراساحل از ماهیتی پرریسک برخوردار است و الزامات و استانداردهای بالاتری نسبت به فعالیت‌های مرتبط با بخش خشکی دارد، بنابراین می‌بایست به مسائل ایمنی در حین کار، توجه ویژه‌ای شود.
 
وی با اشاره به ثبت 18 میلیون کار بدون حادثه در فعالیت‌های توسعه‌ای و عملیاتی شرکت نفت و گاز پارس در سال‌های گذشته، اظهار کرد: علی‌رغم درهم‌تنیدگی و ریسک‌های محتمل کاری در هر دو بخش توسعه طرح‌های گازی و عملیات بهره‌برداری از سکوهای گازی پارس جنوبی از یک سو و مواجهه با انواع تحریم‌ها و تنگناها از سوی دیگر، این شرکت توانسته همزمان با ثبت آماری افتخارآمیز در کار بدون حادثه، تولید مستمر و پایدار گاز از میدان گازی پارس جنوبی را نیز رقم بزند.
 
عضو اصلی هیأت‌مدیره شرکت نفت و گاز پارس گفت: این افتخار زمانی مضاعف می‌شود که بدانیم  ثمره فعالیت‌های کارکنان این شرکت و تأمین بیش از 70 درصد گاز مصرفی کشور، به بخش‌های مختلف صنعتی، نیروگاهی، کارخانجات، صنایع پتروشیمی و خانگی تزریق می‌شود.
 
تورج دهقانی ضمن اشاره به دغدغه نیروهای انسانی شاغل در صنعت نفت بخصوص مناطق عملیاتی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر تنگناها و مشکلاتی در بخش حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت بویژه در مناطق عملیاتی به وجود آمده که امیدواریم با تلاش‌هایی که از سوی وزارت نفت در حال انجام است، این دغدغه‌ها تا حدودی رفع شود.
 
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تأکید بر ضرورت رعایت الزامات ایمنی در انجام تعمیرات اساسی سکوهای پارس جنوبی و فعالیت‌های توسعه‌ای این شرکت در میادین گازی، اظهار کرد: حق نداریم به دلیل دستاوردهایی که در گذشته در حوزه‌های مرتبط با مسائل ایمنی و زیست‌محیطی کسب کرده‌ایم، با تساهل از آن عبور کنیم، چرا که اگر ماحصل تصمیمات‌مان منجر به حادثه سنگین و جبران‌ناپذیری شود، می‌تواند شیرینی یک دستاورد چندمیلیارد دلاری را برای‌مان تلخ کند.
 
وی ساختار مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت نفت و گاز پارس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با این حال باید دائماً خودمان را در معرض ارزیابی و مقایسه با استانداردهای بین‌المللی قرار دهیم.
 
دهقانی از معاونین، مدیران، مجریان طرح‌های توسعه‌ای و مدیران بخش‌های عملیاتی شرکت نفت و گاز پارس خواست تا چالش‌ها و موانع پیش روی اهداف و وظایف محوله این شرکت را شناسایی کرده و راهکارهای خود را برای رفع این چالش‌ها ارائه دهند.
 
در ادامه این نشست، گزارشی از اهم فعالیت‌های مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل و تعمیرات اساسی سکوهای گازی پارس جنوبی ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه
شركت نفت و گاز پارس