نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که قرار است کمیسیون اقتصادی جلسه‌ای با رییس بانک مرکزی درباره موضوع پرداخت تسهیلات به کارمندان بانک مرکزی برگزار کند تا دغدغه نمایندگان در این باره رفع شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، جعفر قادری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز در جلسه کمیسیون اقتصادی سوالی از آقای فرزین رییس بانک مرکزی درباره موضوع پرداخت تسهیلات به کارمنان بانک مرکزی مطرح شد.

وی افزود: توضیح آقای فرزین این بود که این کار طبق دستورالعملی انجام می شود و بحث بر سر این بود که اعداد و ارقام غیرمتعارف نیست و به دستگاه‌های دیگر همچون هیات علمی و قضات نیز پرداخت می شود و چیز غیرمتعارفی نیست.

قادری اضافه کرد: در نهایت قرار شد برای رفع دغدغه نمایندگان جلسه دیگری در کمیسیون اقتصادی در این موضوع برگزار شود.

همچنین فاطمه مقصودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این جلسه با حضور آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با وظایف بانک مرکزی پیرو سیاست گذاری ارزی و همچنین کنترل بازار ارز تشکیل شد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی در کنترل بازار ارز موفق عمل کرده است افزود: آقای فرزین در این جلسه گفت که کنترل ارزی به درستی صورت گرفته و در پی آن تولید رشد مناسبی داشته است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه بیان کرد که گاهی اوقات دولتها برخلاف جهت و حرکت بانک مرکزی اقدام کرده و اوراق به پیمانکاران می‌دهد که این مسئله می‌تواند تنظیم بازار را به هم ریخته و ناترازی ایجاد کند.

مقصودی بیان کرد: آقای فرزین در این جلسه گفت که منابع خوبی به دستگاه‌ها داده می‌شود و اما عمده تخصیص‌ها بر عهده دستگاه‌های مربوطه است و اگر منابع لازم در بخش‌هایی نظیر موضوعات درمانی به درستی تخصیص پیدا نمی‌کند، این دستگاه‌های اجرایی هستند که باید پاسخگو باشند.

 

لینک کوتاه
کمیسیون اقتصادی تسهیلات بانک مرکزی

اخبار مرتبط

نظرات شما