معاون عملیات پلیس راهور پایتخت گفت: تردد بیش از یک میلیون و 300 هزار دانش آموز و 101 هزار معلم در اول مهرماه آمار قابل توجهی بوده که کنترل آن با برنامه ریزی دقیق پیش بینی شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، سرهنگ احسان مومنی روز دوشنبه در گفت وگویی در خصوص آغاز سال تحصیلی جدید و ترافیک مهرماه 1403 اظهار کرد: با آمارهای ارائه شده، باید دید که چه جمعیتی در این روزها با خودروی شخصی، وسایل نقلیه عمومی، پیاده و یا با موتورسیکلت در مسیر مدرسه تردد می‌کنند.

وی ادامه داد: 20 درصد از ترافیک شهر تهران به ترددهای آموزشی باز می‌گردد که مسلما بر ترافیک پایتخت در مهر ماه تاثیرگذار خواهد بود.

سرهنگ مومنی ادامه داد: البته با بررسی‌های صورت گرفته در هفته اول مهر ماه 1402 نسبت به هفته آخر شهریور ماه 1402 در ساعت 7 صبح به اوج ترافیک در شهر تهران رسیده بودیم و تا ساعت 8:30 ادامه داشته است؛ که مجددا از ساعت 12:30 تا 14:30 نیز شاهد ترافیک بوده‌ایم که 32 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تاکید پلیس بر این موضوع است که سرویس مدارس در همان روز اول مهر ماه آغاز به کار کند؛ در این روزهای باقی مانده مدیران مدارس و تاکسیرانی اقدامات خود را در این خصوص آغاز کرده و والدین با خودروی شخصی کمتر تردد داشته باشند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: همچنین 6 محل بزرگراهی را برای استقرار جرثقیل سنگین تعیین کرده‌ایم که اگر اتوبوس، کامیون و خودروی سنگینی خراب شد بتوانیم به آن دسترسی داشته باشیم و از محل سریعا خارج نماییم تا شاهد ترافیک در آن محدوده نباشیم.

وی یادآور شد: همچنین 30 دستگاه تاکسی برای گشت مشترک بین پلیس راهور تهران بزرگ و تاکسیرانی در نظر گرفته شده و این عزیزان سرویس مدارس را از لحاظ شرایط تعیین شده، گواهینامه مرتبط، سلامت راننده، معاینه فنی و سلامت خود وسیله نقلیه و تخلفات راننده در شهر تهران کنترل خواهد کرد.

لینک کوتاه
دانش‌آموز معلم تهرانی بازگشایی مدارس