رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع ناترازی انرژی در کشور، فشارافزایی میدان پارس جنوبی و مسائل حقوقی کارکنان وزارت نفت در این کمیسیون پیگیری می‌شود‌.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، موسی احمدی رئیس کمیسیون انرژی مجلس در جریان سفر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به عسلویه و دیدار با کارکنان سکوی گازی فاز یک (SPQ1) گفت: کارکنان سکوهای پارس جنوبی به فرموده مقام معظم رهبری، جهادگر نظام اقتصادی و نیروهای ارزشمند و تاثیر گذار در کشور هستند.

وی با بیان اینکه در جریان تعیین کابینه دولت چهاردهم، یکی از دغدغه‌های کارکنان وزارت نفت، انتخاب وزیری از جنس کارکنان مجموعه نفت بود، اظهار کرد: این دغدغه کارکنان به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی منعکس شد و با توجه نشست‌های تخصصی که در این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نفت داشتیم، پس از رای اعتماد به مهندس پاکنژاد، شاهد هستیم  که ایشان افرادی را به عنوان معاونان خود انتخاب کردند که از درون وزارت خانه رشد کردند که این مساله جای تقدیر دارد.

احمدی تصریح کرد: افرادی که بر ساختار، ظرفیت‌ها و منابع انسانی اشراف دارند، بدون اتلاف وقت می‌توانند جریان امور را به پیش ببرند که این اتفاق مهم در وزارت نفت رخ داد.

وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت ملی نفت از تجربه حدود 34 ساله حضور در مجموعه نفت برخوردار است که  این انتخاب بدین مفهوم است که امورات این وزارت خانه مهم و سرنوشت ساز در دست کسانی است که بر این مجموعه اشراف دارند.

وی با بیان اینکه در کمیسیون انرژی مجلس، موضوعات تخصصی حوزه‌های انرژی توسط کمیته‌های تخصصی از جمله نفت و گاز رصد و بررسی می‌شود، گفت: موضوعات بسیار مهمی از قبیل فشارافزایی، ناترازی گاز و انرژی و دغدغه‌ها و مطالبات کارکنان وزارت نفت بصورت تخصصی در این کمیسیون درحال پیگیری است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به انعکاس خواسته‌های کارکنان عملیاتی شاغل در سکوهای دریایی در این کمیسیون، گفت: در همین رابطه با مدیریت توسعه و سرمایه انسانی وزارت نفت جلساتی برگزار و درباره مسائل مربوط به سقف حقوق تبادل نظر شد و مکاتباتی نیز برای حل این مساله تدوین شده است.  

وی به جایگاه و نقش کارکنان سکوهای گازی پارس جنوبی در اقتصاد و زندگی مردم اشاره کرد و افزود: وقتی 70 درصد گاز کشور توسط کارکنان سکوهای پارس جنوبی تولید می‌شود، این موضوع از تمامی ابعاد امنیتی، رفاهی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بسیار مهم است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع واقف هستند.

احمدی با بیان اینکه بخش دیگری از دغدغه های کارکنان مربوط به موارد درون سازمانی و مجموعه نفت است، گفت: این موارد نیز با نگاه و رویکرد مثبتی که مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت ایران به این موضوعات دارند، رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه میان کمیسیون انرژی با وزارت خانه‌های نفت و نیرو تفاهم و همدلی وجود دارد، گفت: رئیس محترم مجلس نیز در موضوع اهمیت انرژی و کارکنان پرتلاش وزارت نفت نگاه بسیار ویژه‌ای دارد  و خواست ایشان بررسی کارشناسی  موضوع در کمیسیون انرژی و ارایه نتایج آن است تا تصمیمات مطلوبی گرفته شود‌.

 

لینک کوتاه
ناترازی انرژی کارکنان وزارت نفت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

اخبار مرتبط