رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از پایان عملیات پروازی اربعین 1403 با رکورد جابه جایی بیش از 500 هزار زائر خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، «محمد محمدی‌بخش» امروز (شنبه) در نشستی با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی درخصوص پروازهای اربعین در محل سازمان هواپیمایی کشوری، جابه‌جایی بیش از نیم میلیون زائر در ایمنی و امنیت کامل را نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: عملیات بزرگ اربعین با وجود همه محدودیت ها، با رکورد بی‌سابقه و با رعایت ایمنی و امنیت همچنین با تلاش‌های همه دست اندرکاران مسئولیت پذیر در صنعت هوانوردی به اتمام رسید.
وی گفت: با درایت و هوشیاری خانواده بزرگ صنعت حمل و نقل هوایی، در عملیات پروازهای اربعین امسال شاهد روایی، آرامش و رضایت مندی قابل قبول مسافران بودیم.
کاپیتان محمدی بخش در ادامه تصریح‌کرد: عملیات پروازهای اربعین 1403 با رشد 29 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بود و 528 هزار و 828 زائر توسط چهار هزار و 174 پرواز از 34 فرودگاه کشور جابه‌جا شدند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به صدرو بیش از پنج‌هزار مجوز پرواز، خاطرنشان‌کرد: در عملیات پروازی امسال، رشد 28 درصدی جابه‌جایی زائران به عتبات عالیات به ثبت رسید.
 
وی با بیان اینکه عملیات پروازی اربعین امسال از 34 فرودگاه کشور انجام شده است افزود: متوسط زمان تاخیر پرواز در بازه زمانی مذکور در حدود 34 دقیقه گزارش شده است.
 
در حالی که در سال 1400 حدود 100 هزار نفر با پروازهای رفت و برگشت به عتبات اعزام شده بودند، این آمار در سال 1401 به 250 هزار نفر و در سال گذشته به 450 هزار نفر رسید و در سال جاری با ثبت سفر بیش از نیم میلیون زائر، رکورد جدیدی ثبت شد.

لینک کوتاه
عملیات پروازی اربعین زائر پروازها

اخبار مرتبط

نظرات شما