مجید رجبی، مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند در مراسم بهره‌برداری از پروژه بهینه‌سازی بازیافت آب‌های با املاح بالا به روش اسمز معکوس در پالایشگاه شازند گفت:

به گزارش نسیم اقتصاد، موضوع مصرف بهینه‌ آب در پالایشگاه شازند به عنوان اولویت در نظر گرفته شده است و این پالایشگاه در حوزه پروژه‌های زیست محیطی به صورت جدی اقدام خواهد کرد.
 
هزینه پروژه بهینه‌سازی بازیافت آب‌های با املاح بالا به روش اسمز معکوس در مجموع حدود 500 میلیارد تومان بوده است.
 
این پروژه در سال 99 آغاز شد و چالش هایی از جمله کرونا و افزایش قیمت ارز چالش‌هایی را برای اجرای این طرح ایجاد کرد که با همت کارکنان و پیمانکار پروژه، کار با جدیت پیش رفت و به نتیجه رسید که در این راستا قدردانی می کنیم از دست‌اندرکاران و پیمانکار این پروژه مهم.
 
این پروژه 2 بخش دارد و در آن 340 متر مکعب آب با املاح بالا در ساعت به روش اسمز معکوس تصفیه می شود و قدم بزرگی در کاهش مصرف آب پالایشگاه و شهرستان به شمار می‌رود.
 
پسماند این پروژه بسیار ناچیز است و از 340 متر مکعب 34 متر مکعب پسماند ایجاد خواهد شد و برای بازیافت این پسماند ها نیز برنامه هایی در نظر گرفته شده است و با برنامه‌های محیط زیستی پالایشگاه شازند، امیدواریم مصرف آب از چاه‌ها و سد کمال صالح به صفر برسد.

لینک کوتاه
مصرف بهینه‌ آب پالایشگاه شازند