در ادامه حمایت بانک مرکزی از بازار بورس و سرمایه، هیات عالی بانک مرکزی به ریاست «محمدرضا فرزین» مصوبه حمایت بانک‌ها از بازار سرمایه را تا سقف 10 هزار میلیارد تومان به تصویب رساند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از بانک مرکزی، در جلسه فوق‌العاده هیأت عالی به تاریخ 30 مرداد 1403 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمایت از بازار سرمایه به مبلغ 10 هزار میلیارد تومان تصمیم گیری شد.

همچنین هیات عالی بانک مرکزی گزارش شماره 1403/28741 را مصوب کرد که بر اساس آن، تملک واحد سرمایه‌گذاری «صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه» توسط موسسات اعتباری بنا به تشخیص رئیس‌کل بانک مرکزی، به مدت حداکثر 2 سال در مصادیق سرمایه‌گذاری غیربانکی مندرج در «دستورالعمل سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار» لحاظ نشود.

گفتنی است مبلغ مصوبه مزبور 10 هزار میلیارد تومان بوده و حسب درخواست موسسات اعتباری و به تشخیص رئیس کل بانک مرکزی تخصیص داده خواهد شد.

همچنین رئیس‌کل بانک مرکزی از سازمان بورس خواسته است که دغدغه سهامداران در نحوه تزریق این منابع به بازار سرمایه را مبنا قرار داده و به گونه ای برنامه ریزی شود که این مبلغ به‌صورت تاثیرگذار در بازار سرمایه نقش داشته باشد.

 

لینک کوتاه
بانک‌ بازار سرمایه سازمان بورس

اخبار مرتبط

هوای معتدل بازار سرمایه

هوای معتدل بازار سرمایه

امروز بازار بورس با رشد نسبی 1921 واحد مواجه شد و شاخص کل به دو میلیون و 163 هزار واحد رسید. 22 اسفند 1402

نظرات شما