مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) دستورات لازم به‌منظور تسریع کار پروژه فاز دوم شهر فرودگاهی و پروژه‌های استریپ سازی باند اصلی و ساخت یادمان شهید گمنام ترمینال سلام را کار صادر کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، با نزدیک شدن به ایام عملیات اربعین حسینی «سعید چلندری» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با حضور در معاونت توسعه زیرساخت شهر فرودگاهی با استماع گزارش پیشرفت پروژه فاز دوم شهر فرودگاهی و پروژه‌های استریپ سازی باند اصلی و ساخت یادمان شهید گمنام ترمینال سلام، دستورهای لازم به منظور تسریع کار صادر کرد.
 
طبق روال هفتگی جلسه کنترل پروژه عملیات راهبردی فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی ره با حضور «مجید داودی» معاون توسعه زیرساخت شهر فرودگاهی و حضور نمایندگان کنسرسیوم «هائوکان» و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) و مشاوران فاز 2 شهر فرودگاهی برگزار شد.
 
به گزارش ایرنا، اکنون فاز 2 در دو مرحله در حال اجرا است که مرحله نخست یعنی «اقدامات زود هنگام» شامل باندهای جنوبی، پل‌های ارتباطی و غیره که با همکاری کنسرسیومی از یک شرکت چینی و قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا بوده و تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
چلندری پیشتر با اشاره به تهاتر نفت و استجازه رهبر معظم انقلاب برای اجرای این پروژه، خاطرنشان‌کرد: قرارداد ما در این زمینه 2.5 میلیارد یورو است که تاکنون 500 میلیون یوروی آن تخصیص یافته و بر همین اساس نیز قرارداد منعقد شده است و کار انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه نظارت و کنترل پروژه بر عهده طرف چینی است، تاکید کرد:‌ بر اساس صورت وضعیتی که این شرکت ارائه می‌دهد، نفت دریافت خواهد کرد.

لینک کوتاه
فرودگاه امام خمینی(ره)