مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با بیان اینکه هیچ جدول خاموشی منتشر نشده، گفت: میزان تقاضای مصرف برق کشور در روز گذشته(جمعه) 72 هزار و 208 مگاوات ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 هزار مگاوات افزایش و 16 درصد رشد را نشان می دهد .

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)مصطفی رجبی مشهدی افزود : برای یک روز تعطیل جمعه 22 تیر 1403 تقاضای 72 هزار و 208 مگاواتی عدد بی سابقه ای است.

وی ادامه داد: میزان تقاضای مصرف برق در روز جمعه سال گذشته 62 هزارو 72 مگاوات ثبت شده که در مقایسه با امسال 10 هزار مگاوات افزایش را نشان می دهد.

سخنگوی صنعت برق افزود: برای تامین برق این مقدار نیاز مصرف باید 20 نیروگاه 500 مگاواتی ساخته شود.

رجبی مشهدی ادامه داد: از شنبه گذشته تا کنون تقاضای 77 هزار مگاواتی مصرف برق سه بار تکرار شده که بسیار عددبزرگ و نگران کننده ای است.

وی با اشاره به ثبت آخرین رکورد تقاضای مصرف برق کشور که در بیستم تیر سال جاری به میزان 77 هزار و 514 مگاوات ثبت شده است، خاطرنشان کرد: این میزان از مصرف به دلیل استقرار گنبد حرارتی و مصرف بی رویه و غیر اصولی وسایل سرمایشی در کشور به قوع پیوسته است.

مدیرعامل توانیربا تاکید بر اینکه مصرف برق در کشور به طرز خیره کننده ای در حال افزایش است، ادامه داد: از ابتدای شنبه 16 تیر تا روز 23 تیر سال جاری، 3 بار میزان تقاضای مصرف برق از مرز 77 هزار مگاوات عبور کرده است.

رجبی مشهدی افزود: با همت و تلاش همه همکاران صنعت برق شبکه برق کشور پایدار است اما به هموطنان توصیه می کنیم به راهکارهای ساده مدیریت مصرف و استفاده صحیح از وسایل سرمایشی که عامل اصلی افزایش غیر اصولی مصرف برق است توجه بیشتری کنند.

سخنگوی صنعت برق از مردم خواست برای تداوم برق رسانی به مواردی چون تنظیم وسایل سرمایشی روی 24 و یا استفاده از دور کند کولرهای آبی که منجر به کاهش 20 درصدی مصرف برق می شود توجه بیشتری کنند.

وی همچنین با بیان اینکه وسایل سرمایشی 32 هزار مگاوات از توان تولید برق کشور را مصرف می کنند، گفت: هیچ جدول خاموشی منتشر نشده و قطعی برق برنامه ریزی شده ای در کشور وجود ندارد.

 

لینک کوتاه
جدول خاموشی افزایش رشد مصرف برق

اخبار مرتبط

نظرات شما