امروز در بازار آزاد ارز، قیمت دینار عراق صعودی شده به طوری که هر 1000 دینار معادل 45 هزار تومان قیمت خورده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، با توجه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی (ع)، بانک مرکزی دستورالعمل «ترتیبات تأمین و عرضه ارز دینار به زائرین اربعین حسینی (ع) در سال 1403» را به هفت بانک عامل ملی ایران، تجارت، صادرات ایران، ملت، پست بانک، پارسیان و سپه ابلاغ کرد.

بر اساس این دستورالعمل، مقرر شده حداکثر 200،000 دینار عراق، به هر زائر کربلا به نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلای ایران (ETS) تخصیص یابد.

بر همین مبنا نیز بررسی آخرین قیمت دینار در بازار آزاد نشان می‌دهد که قیمت 1000 دینار عراق در این بازار با افزایش مواجه شده، به طوری که امروز قیمت هر 1000 دینار عراق به 45 هزار تومان رسیده است.

لازم به ذکر است که سرپرستان خانوار می‌توانند به‌منظور خرید ارز اربعین اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) با در دست داشتن تمام مدارک هویتی خود و اعضای خانواده به شعب آن بانک مراجعه کنند. عدم حضور سایر اعضای خانواده در شعب فروش ارز بلامانع بوده و سرپرست خانوار می‌تواند با کارت‌بانکی خود نسبت به خرید ارز برای اعضای خانواده خود اقدام کند.

گفتنی است، ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی علیه‌السلام از روز یکشنبه مورخ هفدهم تیر ماه مصادف با اولین روز ماه محرم در سامانه سماح آغاز شده است.

لینک کوتاه
رشد دینار دینار عراق متقاضیان زیارت اربعین حسینی علیه‌السلام

اخبار مرتبط