امام‌جمعه بخش رودبار قصران شمیرانات با اشاره به مشارکت پنجاه درصدی مردم پای صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری گفت : پیروز انتخابات اصل نظام و مردم ایران است.

به گزارش نسیم اقتصاد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نیشابوری در خطبه‌ سیاسی نماز جمعه بیست و دوم تیرماه با آرزوی قبولی عزاداری های مستمعین بر برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا تاکید کرد و گفت:دستاورد و پیام قیام اباعبدالله (ع ) نماز ظهر عاشورا است.

خطیب جمعه رودبار قصران با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و طرح این سوال که پیروز انتخابات چه کسی است؟توضیح داد: برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها متفاوت است چراکه دشمنان ما همانند سلطنت طلب ها ، منافقین ، آمریکا و همدستانش همگی بدنبال عدم برگزاری انتخابات ، ناامن کردن آن و مشارکت پایین مردم بودند.

وی افزود: با وجود این مسائل، انتخابات با مشارکت قابل قبولی از سوی مردم برگزار شد و نزدیک به پنجاه درصد پای صندوق های رای حاضر شدند، به تعبیر دیگر به  تایید نظام ، رهبری انقلاب و خون شهدا رای دادند. پس بنابر این پیروز انتخابات اصل نظام و مردم ایران است.

حجت السلام نیشابوری همچنین با اشاره به مشارکت ایرانیان خارج از کشور گفت: رای دهندگان در خارج از کشور  در سایه رفتار های خشونت آمیز منافقین و فحاشی وطن فروشان در محل اخذ رای حاضر شدند که بسیار مورد تحسین است و باید بر شرف و غیرتشان درود گفت.

وی همچنین ضمن تبریک به رییس جمهور منتخب و آرزوی موفقیت برای ایشان اظهار داشت: همه جناح ها از هر طیف و گروه باید دست در دست هم دهیم و با همکاری و وحدت مشکلات کشور را حل و فصل کنیم.

حجت السلام نیشابوری تصریح کرد: رییس جمهور منتخب در ایام برگزاری انتخابات اعلام کردند برنامه ای ندارند و این موضوع یک ضعف بود ولی در حال حاضر گروه هایی از کارشناسان تشکیل دادند و امیدواریم با یک برنامه ریزی خوب و منسجم کارهای پیش برود.

 وی همچنین با تقدیر و تحسین از دو اقدام رییس جمهور منتخب در اعلام مواضع خود و حمایت ایشان از جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین در پیام خود به سید حسن نصرالله و تماس با رهبر حماس اظهار کرد:حمایت از جبهه مقاومت برای کشور ما و منطقه بسیار با اهمیت است.

خطیب جمعه رودبار قصران دیدار رییس جمهور منتخب  با رقبای انتخاباتی را اقدامی ارزشمند برشمرد و افزود: بالاخره نزدیک به 14میلیون نفر به رقیب انتخاباتی ایشان رای دادند از این رو باید با آن ها رفاقت کنند و از طرح ها و برنامه های شان استفاده شود.

وی همچنین تاکید کرد: انسجام ،  وحدت و برادری با حرف های نیش دار و کنایه دار  شکل نمی‌گیرد بنابر این اگر قرار است وحدت و برادری برقرار شود باید توهین و تخریب در میان نباشد . چنانکه برخی از آقایان همچنان شهید رییسی را تخریب می کنند و  خدمات و تلاش شبانه روزی  این مرد بزرگوار که مقام معظم رهبری تایید کردند رابعضاً زیر سوال می برند.

امام جمعه رودبار قصران با تاکید و یادآوری نکات و مطالبی که رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ رییس جمهور شهید به ایشان فرمودند گفت: نا امید نکردن مردم ، عمل به وعده ها ، جبران عقب ماندگی اقتصادی دهه نود و مقابله با جنگ ترکیبی ( تحریم و تحریف) را رییس جمهور منتخب در الویت برنامه های خود داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کردند :در خصوص سیاست خارجی و مقابله با تحریم ها و خنثی سازی آن ها  باید رهنمودها و سیاست های مقام معظم رهبری که در این زمینه کاملا شفاف است مسیر حرکت باشد و دولتمردان  نتایج 8 سال مذاکره و گوشزدهای مقام معظم به تیم مذاکره کننده را در پیش روی خود داشته باشند.
حجت السلام نیشابوری تصریح کرد: قطعا باید دیپلماسی عزت در گفتگو و مذاکرات خارجی حفظ شود .

وی در پایان  با اشاره به پیش شرط های اخیر تعیین شده از سوی دولت آمریکا برای توافق جهت ادامه مذاکره گفت: این گونه موضع گیری ها یک هشدار برای دولت منتخب است و باید با این گونه سیاست های دشمن قاطعانه برخورد کرد و در این مسیر هر گونه سیاست گذاری مطابق با نظر مقام معظم رهبری باشد.

لینک کوتاه
انتخابات نظام مردم ایران امام‌جمعه بخش رودبار قصران شمیرانات

اخبار مرتبط