رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: هفته‌ای که گذشت، بسیار آرام و البته کاهشی بود. از اواسط هفته این کاهش نسبی اتفاق افتاد.

به گزارش نسیم اقتصاد، نادر بذرافشان ادامه داد: البته با این روند کاهشی، متاسفانه بازار به سمت‌ رکود و نبود تقاضا رفته و همان شرایط بحرانی که از ابتدای سال در صنف ما ایجاد شده، ادامه پیدا کرده و تشدید شده است.
 
 وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، شرایط قیمت‌ها بسیار خوب است و با توجه به اینکه یک ماه است که قیمت‌ها در ثبات نسبی قرار دارد، لذا بعید است که دیگر شاهد نوسان خاصی در بازار باشیم و می‌توان گفت که بهترین فرصت برای مبادلات است.
 
این مقام صنفی تصریح کرد: شرایط صنعت ما به لحاظ اقتصادی، چندان مناسب نیست و باوجود گذشت سه ماه از سال، هنوز رونق و آرامش به این صنف بازنگشته است؛ این شرایط اگر تداوم پیدا کند، تبعات خوبی نخواهد داشت و می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری را برای صنعت طلا و جواهر کشور و به‌ویژه واحدهای تولیدی درپی داشته باشد.
 
بذرافشان در رابطه با آخرین قیمت معاملات سکه و طلا در بازار گفت: در آخرین معاملات پایانی هفته در روز پنجشنبه (24 خرداد 1403) هر قطعه سکه تمام طرح جدید 40 میلیون و 150 هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم 36 میلیون و 800 هزار تومان قیمت داشت. نیم‌سکه 22 میلیون و 700 هزار تومان و ربع‌سکه 14 میلیون و 800 هزار تومان دادوستد شد. سکه‌های یک‌گرمی بانک مرکزی نیز در آخرین معاملات هفته، شش میلیون و 900 هزار تومان قیمت داشت.
 
وی افزود: هر مثقال طلای آب‌شده در آخرین معاملات پایانی هفته، 14 میلیون و 370 هزار تومان دارای بها بود و هر گرم طلای 18عیار سه میلیون و 317 هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت.
 
 
 

لینک کوتاه
رییس اتحادیه طلا قیمت‌ خرید طلا

اخبار مرتبط

نظرات شما