مرتضی شاهمیرزایی با اشاره به چالش کمبود نقدینگی در گروه صنایع پایین‌دستی که حدود 80 هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری در سال 1402 محقق شد و در کسب و کار صنایع تکمیلی انقلابی بود.

به گزارش نسیم اقتصاد، معاون وزیر نفت ضمن قدردانی از همه تلاشگران صنعت پتروشیمی در اهتمام به عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی گفت ؛ در دو ماه نخست امسال ، 14 هزار میلیارد تومان محصول پتروشیمی در بازار عرضه شده است .
 
وی همچنین افزود سرمایه‌گذاری انجام شده در کشور باید مولد باشد و امسال 15 طرح پتروشیمی تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
ظرفیت نصب شده این صنعت از 102 میلیون تن عبور خواهد کرد.
شاه میرزایی ضمن تاکید بر اهمیت تامین پایدار خوراک مجتمع های پتروشیمی برای ثبت افزایش تولید همسو با بومی سازی کالا و تجهیزات و کاتالیست ها ، بیش از 80 طرح محیط زیستی تعریف شده است.
 
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد تجاری سازی کاتالیست ها از طرف پتروشیمی ها حرکتی جهادی میباشد‌‌ و از همه پتروشیمی ها برای تامین کالا و تجهیزات از سازندگان داخلی دعوت به همکاری کنند.
 
صفاری با دریافت لوح تقدیر و تندیس طلایی این همایش به بررسی چالش و مشکلات و رفع آنها پرداختند .
مدیر عامل پتروشیمی غدیر گفت با تاکید به نقش عرضه اعتباری و تولید کنندگان که با بررسی یک سال لیست فروش های اعتباری دیدیم جنس فروش اعتباری دقیقا همان نقش موثر تولید کننده هست که با مسیرهای مختلفی که طی کردیم و فرمولها و جلسات و آیین نامه ها و بخش نامه های متعددی که مطرح شد و در سامانه قرار گرفت بهترین روش رسیدن محصول به دست مشتری همین عرضه اعتباری بود ولی جالب اینکه متاسفانه وقتی رصد میکنیم فروش نقدی دست کسانی هست که نقدینگی دارند و تامین سرمایه انجام می‌دهند و بازار موازی و فرعی درست می‌کنند.
 
برای رفع این مشکل که اتفاق سختی بود که با اشتیاقی که تولیدکنندگان و صنعت پایین دستی و ملی صنایع پتروشیمی دارد اتفاق مبارکی که افتاد هماهنگی و مشارکت تولیدکنندگان در کارگروه هر هفته و یا حداکثر دو هفته یکبار تشکیل می‌شود تا محصول دست مشتری اصلی برسد و من به عنوان جزئی از افراد کارگروه PVC عرض میکنم که شاید کارگروه PVC شاگرد ممتاز عرضه اعتباری بود.  تقریبا اولین کارگروهی بود که به این موضوع مداوم تشکیل و پیگیری می‌کند ضمن تشکر از آقای کریمی مدیر عامل پتروشیمی اروند به عنوان مدیر کارگروه همه مسائل رصد و ساز و کارهای متناسب با بازار تدوین می‌شود.
 
به عنوان یک بنگاه اقتصادی ما باید منجر به نفع صنعت پایین دستی باشیم ولی با مشکلات عدیده ای روبرو بودیم  و سعی میکنیم هر دو تولیدکننده و پایین دست منتفع باشیم که باید همگی با مدیریت و هماهنگی سازمان‌ها و تشکل‌ها برای توسعه ایران و نفع صنعت موانع را برداریم و صنعت پایین دست بتواند در رشد اقتصادی نقش بنیادی ایفا کند .


 

لینک کوتاه
شرکت پتروشیمی غدیر مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران