وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر رعایت اخلاق‌مداری و انصاف در معامله و فروش کالا، گفت: اخلاق باید بین تولیدکننده و مصرف‌کننده حاکم باشد که همان صداقت و انصاف در معامله است.

به گزارش نسیم اقتصاد، عباس علی‌آبادی امروز (دوشنبه 21 خرداد) در بیست و دومین همایش روز ملی حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اظهار داشت: هیچ تفاوتی بین حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده نیست؛ آنچه باید بین این دو باید حاکم شود اخلاق است و اگر اخلاق رعایت نشود، معامله درست انجام نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: اخلاق همان صداقت و انصاف است؛ از این رو باید تولیدکنندگان و فروشندگان اطلاعات درست و همه مسایل مربوط به کالاها را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهند.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رعایت موازین دینی در معامله، گفت: اگر معامله‌ای بین مشتری و فروشنده انجام شد که هر دو طرف راضی باشد و یکی بر دیگری مغلوب نشود، این معامله درست و در غیر این صورت معامله باطل است.
 
علی‌آبادی بیان کرد: اگر کالایی دارای کیفیت لازم نیست، این موضوع حتماً برای خریدار تبیین شود تا متضرر نشود.
 
به گزارش ایرنا، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت از 30 تولیدکننده و شرکت برتر با اهدای جایزه ملی تقدیر شد.
 
همایش ملی حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده، با هدف افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرف‌کنندگان به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای دارای گواهینامه و تندیس، افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات در جهت ارائه محصولات کیفی، تلاش در جهت برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارائه مطلوب خدمات پس از فروش و تشویق مصرف‌کنندگان برگزار شد.
 
سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌عنوان متولی برگزاری این همایش از سال 1380، بنگاه‌های اقتصادی برتر حامی حقوق مصرف‌کننده را طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و مدیران بنگاه‌های اقتصادی منتخب، به عموم مردم معرفی و با اعطای گواهینامه و تندیس‌های ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از آنها تقدیر کرد.

لینک کوتاه
وزیر صمت تولیدکنندگان انصاف فروش کالا

اخبار مرتبط

نظرات شما