وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تامین برق صنایع بزرگ به ویژه فولادی‌ها گفت: 6 هزار مگاوات برق نیروگاهی توسط صنایع در دست افتتاح داریم و یکهزار مگاوات دیگر نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش نسیم اقتصاد، عباس علی آبادی روز چهارشنبه 16 خرداد 1403 در آیین عملیات اجرایی شهرک فناوری شهید جمهور اظهار داشت: در چند روز گذشته 320 مگاوات به ظرفیت برق صنایع کشور اضافه شد، 6 هزار مگاوات نیروگاهی توسط صنایع در دست افتتاح و یک هزارمگاوات تا پایان سال به ظرفیت برق کشور اضافه خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم زیرساخت های انرژی های تجدید پذیر را برای صنایع توسعه دهیم هر چند زمان بر و هزینه بر خواهد بود.
 
وزیر صمت با بیان اینکه زیرساخت های آب، برق و فاضلاب را در شهرک های صنعتی فراهم خواهیم کرد، گفت: تلاش می کنیم شهرک هایی را افتتاح نکنیم مگر اینکه موضوع زیرساختی حل شود، این در حالی است که در گذشته بر روی ظرفیت های کشور حساب کرده بودند که اکنون باید از ظرفیت شهرک ها برای تامین زیرساخت ها استفاده کرد.
 
وی با بیان اینکه شهرک فناوری شهید جمهور فرصت خوبی برای اشتغال دانش آموختگان فراهم می آورد، افزود: این شهرک فناوری یکی از نیازهای بخش صنعت و نیز دانشگاه است که می تواند به چرخه تجاری سازی، رفع نیاز های صنعت و اشتغال دانش بنیان و فناوری کمک کند.
 
علی آبادی عنوان کرد: شهرک های فناور ظرفیت های ملی، منطقه ای و بین المللی را فراهم می کند روزی که بتوانیم نظام مدیریتی را سازماندهی کنیم بر اساس می توان از ظرفیت های منطقه ای بهره برد از این رو نباید تنها اتکا به ظرفیت های بومی کنیم.
وی به ظرفیت های تجاری و صنعتی در کشور اشاره کرد و گفت: در بعد تجاری در کدیور شمال به جنوبی، شرق به غرب قرار داریم ضمن اینکه زیرساخت های بسیار خوبی در ایران مهیاست.
 
وزیر صمت ادامه داد: ایران یک کشور معدنی با ظرفیت های خوبی است، در صنعت نیز زیرساخت داریم اما با کمبود آب مواجه هستیم که خیلی به حوزه کشاورزی نمی توانیم تکیه کنیم در همین راستا باید آگاه به دانش لازم و علم روز باشیم.
 
وی تاکید کرد: در حوزه صنعت به جای خام فروشی باید به سمت صنایع پایین دستی برویم از این رو ضرورت ایجاد ارتباط قوی با دانشگاه ها و شهرک های دانش بنیان ضروری است.
 
وزیر صمت با بیان اینکه تعدد مراکز علمی بد نیست، گفت: عدم هماهنگی مراکز می تواند مشکلاتی ایجاد کند ضمن اینکه در سایر کشور ظرفیت ها بسیج می شود و به صورت هماهنگ کار می کنند ما نیز در کشورمان رویداد شرکت های دانش بنیان را با وزارت علوم شروع کرده ایم.
 
علی بادی به بخش های مختلف شهرک فناور رییس جمهور شهید پرداخت و گفت: این شهرک فناوری 10 هکتار وسعت دارد و باید طرح به درستی اجرا و فرصت های لازم را برای اشتغال فناوران، استقرار شرکت های دانش بنیان و فناوری و اشتغال دانش آموختگان فراهم کرد همچنین اشتغال پیش بینی شده برای این شهرک فناوری 9 هزار نفر است که بخش عمده آن اشتغال ویژه دانش آموختگان است.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، عملیات اجرایی احداث شهرک فناوری شهید جمهور با پیش‌بینی ایجاد 300 واحد شهرکی و اشتغال 9 هزار نفری با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.
 
در آیین آغاز عملیات اجرای این شهرک صنعتی همچنین فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علیرضا فخاری استاندار تهران، عباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، محمود سیجانی مدیرکل صمت استان تهران، سعید صادقی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران و جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی استانی و فعالان اقتصادی نیز حضور دارند.
 
این شهرک در مساحت 10 هکتار احداث خواهد شد که 22 فروردین 1378 مصوبه هیات وزیران را برای ساخت اخذ کرده است.

لینک کوتاه
وزیر صمت برق صنایع معاون وزیر صمت

اخبار مرتبط

نظرات شما